woensdag 2 december 2009

Foeroe Lobi




hard werken en veel uitdagingen.
toch is er veel geluk tussen te vinden en vele lessen.

We hebben een onderzoekster die Rochelle heet en ze is uit braziliƫ gekomen met haar kind van 15. Ze is heel vriendelijk en we gingen daar met een lid die portugees kan praten. Was heel tof. Ze kan al goed nederlands spreken, maar het gaat toch beter in haar eigen taal. Ze vertelde de man dat ze wist dat we door God gestuurd waren, omdat we op de juiste tijd in haar leven waren gekomen en we troost brachten en hoop. Ze zei dat ze veel uitdagingen en problemen had met haar gezin en haar zoon en daarom wist ze dat onze boodschap waar was en ze was heel blij erover. Dit bracht me echt een goed gevoel en motivatie om in te zien dat we werkelijk hier zijn om anderen te dienen die de Heer op ons pad zet.

Ook was ik even met Elder Swart uit Zeist aan het werk in zijn gebied Wanica en het was zeer cool. We bezochten een lid omdat een afspraak uitviel. Ik ken het lid goed, maar zijn gezin niet. Ik had een schrifttekst in gedachten om te delen die over naastenliefde, hoop en geloof gaat. Nadat we het hadden gedeeld ging de dochter van 18 huilen en zei dat ze wist dat we waren gestuurd door God. Ze hebben veel uitdagingen in hun gezin en die ochtend was ze heel ongelukkig en vroeg zich af waarom omdat ze het Evangelie in haar leven had. Ze had veel geleerd en door geloof en hoop te hebben kwam er weer licht in haar leven.

Ik was erg dankbaar voor deze ervaringen en die laten je vooruit gaan.

Ik weet dat wanneer we liefde hebben, we goede instrumenten zijn en door geloof en hoop zullen we werkelijk hard werken en geluk hebben in ons leven. Ik geloof in het eeuwig leven en opstanding door Christus en dat zal me door alles brengen.

ik ben dankbaar voor mijn zending.

veel lobi.

e. koenen

Geen opmerkingen: