maandag 7 december 2009

Rise from the dust and be men




Spannende tijden, de decembermaand is echt druk.
Sinterklaas was ook in Suriname!

En deze week.....overplaatsingen! ja hoor. Ik blijf voorlopig in Kwatta en zal een nieuwe collega krijgen, elder Vernes. Hij komt uit Duitsland maar is meer een Nederlander en is soort van concert pianist en racefietser. Word interessant!Ik ben er enthousiast over. Aangezien ik geen rijbewijs heb was het lastig om heel Suriname te leren kennen, maar nu ga ik toch echt op de proef worden gesteld, omdat mijn nieuwe collega nog minder de weg kent dan ik. Maar dat wordt alleen maar leuk!
Linksaf! Rechts! Nee niet daar!
ik zal geen elder Koenen zijn maar elder TomTom. jatoch



ik heb een text uit het Boek van Mormon wat echt voor mij van toepassing is de laatste tijd.

2 nephi 1:21
verheft u uit het stof, mijn zonen, en weest mannen, en weest vastbesloten, één van zin en één van hart, in alle dingen, opdat gij niet in gevangenschap zult geraken.
23 ontwaak, mijn zonen; trek de wapenrusting der gerechtigheid aan. Schudt de ketenen af waarmee gij gebonden zijt, en komt voort uit de donkerheid en verheft u uit het stof.

Ik hou zoveel van deze tekst en het is een soort samenvatting van wat ik geleerd heb afgelopen week.

Jezelf ontdoen van alles dat laag is en in het licht staan. Geen kinderachtig gedrag meer hebben en volwassen zijn in alles.

er is zoveel te leren. elke keer als ik denk dat ik niets meer kan leren worden mijn ogen weer geopend. en dat is maar goed ook!

ik ben zo dankbaar voor het evangelie in mijn leven dat me optilt boven mijn eigen kunnen en mij waarschuwt voor gevaar dat ik zelf niet waarneem.

velen van jullie steun is belangrijk voor me ook. thx.

e. koenen

1 opmerking:

nelson zei

je doet erg goed als zendeling.ik volg je verhalen.ik hoop dat je gezegend zal zijn.