zaterdag 26 december 2009

hoor deze verhalen:

we hadden een paar TE grappige dingen meegemaakt.
ik hoop dat jullie niet denken dat we alleen maar grappen maken hier. we werken knetterhard en dan is het wel prettig om jezelf soms even kapot te lachen, dat is belangrijke ontspanning toch! ik zal even een paar van ze met jullie delen.

we hadden de hele week zo druk dat we sommige dagen gewoon een beetje cornflakes aten de hele dag en maybe ergens een broodje of iets. niet teveel en wel aan verbetering toe dus. gisteren was even een inhaalronde.

1.we kregen na de kerk als verrassing VEEL eten bij onze javaans zendingskoppel Merthopawiro. groot bord rijst en ook veel vegetarish eten en kerst brood. jummi!extra lekker omdat ik veel honger had.
2.toen gingen we meteen naar onze eetafspraak en daar kregen we een bord rijst en kip met bruine bonen! zeker lekker en een beetje PITTIG! van de lieve familie Wangsawirana 3. oi!toen gingen we meteen naar pasgedoopte leden en we verrasten ze met een bezoek en ze zeiden, brothers we want to give you some food! guyanese mensen zijn heel gevoelig en snel gekwetst en dus kan je niet weigeren. toen zei ik
"zuster ik kan niet zoveel eten vandaag dus u kan me gewoon een klein beetje geven, MAAR mijn collega heeft veel honger dus u kunt hem veel geven.! haha! hij durfde niet te weigeren dus kwamen ze met een beetje roti voor mij en een mooi bord met rijst en roti en kip en aardappel voor elder VERNES> hahahaha o boi ik moest hard lachen. hij wou ze niet kwetsen dus at hij alles op en beet nog even op een pepertje om het af te maken. ai!

4. toen gingen we naar de volgende afspraak en ze hadden speciale worst die we moesten proeven dus gingen ze dat bakken en op een broodje doen. lekker ja toch wel! nodig? nee toch niet. ik ontplofte zowat.

dit was een mooi ervaring die er bij hoort als elder soms.

hier komt een ander schitterende tori.
we gingen midden in de nacht een nieuwe elder ophalen die nooit geweest is hier en die even in washington was gezet om op zn visa te wachten en daar vriest het! dus hij kwam al aan op het vliegveld met zn jas aan en schrok zich kapot van de hitte.

we hadden een grap voorbereid dus ik speelde zijn toekomstige collega e. Holtz en had zn naamplaatje op en de anderen waren gewisseld ook. dus we zaten in de auto en hadden allemaal een basebal pet op en vertelde hem dat in Suriname we dat allemaal droegen anders was je niet cool en praat niemand met je. hij vroeg me nog of dat echt zo was en was er wel van onder de indruk dat het echt moest.
o boi we hadden veel grappen gemaakt en hij zei dat hij een beetje schrok dat we het woord cool gebruikte want in de zending waar hij was in de US was dat bijna een scheldwoord. haha. e. vernes speelde mij.maar dan met een heel groot duitsaccent sprak hij engels. en ik moest in de stoel bijten om niet te laten zien dat ik moest lachen.
we hielden het vol tot de volgende ochtend in hun appartement en daar vlak voor hem wisselden we de naambordjes en stapte e. holtz (de echte) naar hem toe en zei. ik ga je trainen ! de elder moest zo hard lachen. hij vond het echt een mooie grap zei hij. we waren moe van het weinig slapen maar de grap had ons toch een beetje wakker gemaakt.

we hadden veel echt mooie momenten ook deze week maar ik wou deze grappige eventjes met jullie delen om de andere kant van zendelingen te laten zien. we hebben veel pret ook!

ik ben enthousiast voor deze week. we gaan veel doen met alle elders. heb er zin in.

bedankt voor al jullie steun. en voor de meeste daar. succes met de sneeuw! geniet ervan!

foeroe lobi en wan swit KRESNETI!

e. koenen

Geen opmerkingen: