maandag 14 december 2009

Waterfalls




Deze week was een van de meest bijzondere die ik heb meegemaakt.

Eerst was het vreemd om afscheid te nemen van 4 elders die ik heel mijn zending heb gekent en dichtbij mee heb gewerkt. hun tijd was voorbij.
Wij gingen samen met ze mee terug vliegen naar trinidad omdat we daar een training hadden voor 2 dagen.

Trinidad is geweldig mooi. Overal bergen en schitterende natuur.
Onze training begon met echt iets super tofs. We waren daar met ongeveer 20 zoneleiders van heel de West Indies zending, en de zendingspresident zei dat we gingen een leuke challenge (uitdaging) doen. 2 elders. mijn collega, elder Vernes en een andere grote elder, elder Palmer moesten wij naar boven dragen naar de waterval. Die wandeling is normaal toch wel 20 minuten over slipperige stenen en modder. Het was echt een grote uitdaging en we maakten er een wedstrijd van.
Het ging allemaal om teamplay en communicatie. Een goede les voor zendingswerk met veel elders dus! Was echt te gek. Toen we aankwamen was daar een waterval. Een echte hoge waterval en onderaan waren stenen waar we ons verzamelden en samen vergaderden en studeerden uit de schriften. Het was zeker een sprookje. Vooral omdat het eerst hard regende, toen we de berg beklommen, maar toen we daar zaten trok de regen weg en kwam de zon door. Adembenemend? ja zeker wel!

We hadden zeer goede trainingen gehad en ik heb de Geest zo sterk gevoeld. Het was heel intens omdat het 2 dagen lang duurde. We hadden de hele dag trainingen. De volgende dag gingen we dan met z'n allen hardlopen om half 6. Was interessant! Onze zendingspresident is topfit. Hij is nog zo jong, 41 jaar oud en nu al zo sterk.
Ik heb een heel goede band met hem. Hij is heel down to earth en gedraagt zich niet als een meerdere. Hij is bekeerd toen hij 21 jaar oud was. Ik was 22 jaar. Het was leuk om met z'n allen te rennen en daarna in de regen te stretchen en gewoon buiten op de straat gingen we nog wat buikspier oefeningen doen omdat z'n dochters een wedstrijd met ons wilden hebben wie het meest kon doen.

In deze dagen heb ik zoveel geleerd. We hebben een heel andere werkhouding. Vorig jaar was het vooral om zoveel mogelijk mensen te dopen en nu gaat het er meer om om mensen te heractiveren en mensen alleen te dopen wanneer ze werkelijk bekeerd zijn. Helemaal anders. Velen van ons hadden veel moeite met de verandering voor maanden. Nu heb ik begrepen wat te doen en hoe ik me erover moet voelen. Voor een tijdje had de verandering mij een beetje in de war gebracht namelijk.

Ik zal net zoals vorig jaar aan het eind van het jaar, dit jaar weer alles geven om de zending te dienen en mensen te helpen werkelijk bekeerd te raken.

Ik weet dat Jezus leeft en onze enige redder is. Hij heeft Zijn kerk op aarde gesticht. Zijn enige ware kerk die vandaag word geleid door een levende profeet zoals vanouds ook ging, Thomas S. Monson. Het Boek van Mormon inspireert mijn leven en ik begin er steeds meer van te houden naarmate ik er meer in duik.

Ik wens iedereen een goede tijd om zich voor te bereiden op de kerst tijd!

lobi. e. koenen

1 opmerking:

Tim zei

Willem-Paul

Jij ook een mooie en inspirerende kersttijd gewenst!

Tim