dinsdag 16 juni 2009

Santa yeye!



heilige geest

De Geest van God ook wel genoemd vertelt je alle dingen, die je behoort te doen. Een aantal mensen had gezegd dat er een familie was op het einde van een lange straat. Het laatste huis zo gezegd. We hadden ook een paar andere mensen bezocht op die straat en eigenlijk was niemand echt geintresseerd., met uiteenlopende redenen. Toen we wegliepen bij het zogezegde "laatste huis op de straat", draaiden we ons toch om om verder te lopen en zeiden we, laten we verder lopen om te kijken of er nog iemand anders woont. Toen we verder liepen en om de hoek keken zagen we nog een huis. Schitterend mooi en alles er om heen mooi verzorgd. Een paar hindoestaanse mensen liepen er net van weg in onze richting en we spraken even met ze en zeiden dat we door konden lopen en met haar man konden praten. We wisten niet wat er aan de hand was, maar liepen gewoon door.

Toen we aankwamen werden we uitgenodigd naar achter te lopen en daar ontmoetten we een javaanse heer, die de man des huizes was. Hij was één van die voorbereide mensen die je soms tegenkomt op zending. In zijn ogen was een blik alsof hij op ons aan het wachten was. Hij zette meteen stoelen neer zonder veel woorden en begon zijn getuigenis te delen met een wonder dat hij had meegemaakt toen hij jong was door te bidden en geloven in Christus. Opgevoed als Mohammedaan en getrouwd met een Hindu is hij de enige in het gezin die christen is. Hij hield veel van onze boodschap en wou graag een kerk bezoeken. Het bezoek erna zei hij dat hij nog niet gedoopt was en dat graag wou, of wij hem konden helpen daarmee!

Hij is zich nu aan het voorbereiden voor zijn doop over een kleine 2 weekjes. De Heer had ons geleid naar br Karso en het mooie is dat hij wettelijk getrouwd is, en 4 kinderen heeft waarvan 3 boven 8 jaar. Zijn dochtertje zit altijd bij onze gesprekken, omdat ze ook veel van Jezus houdt. God heeft zijn mensen voorbereid en als wij geloven en ons best doen vinden we ze. We hadden een paar slechte ervaringen in die straat en we hadden makkelijk op kunnen geven en ergens anders heen gaan. Maar we hadden geloof en daardoor kon de Heer ons wijzen dat we even om de hoek moesten kijken en zie daar..... een voorbereide man, misschien wel een voorbereid gezin maar daar zullen we nog achter komen!

Mijn verjaardag was leuk. Lekker eten gekregen en ik had pizza gemaakt. Mijn collega lachte me uit, omdat ik nu 7 jaar ouder ben dan hem, hij is 19 jaar. Wel grappig allemaal. Alles gaat bun switi hier en ondanks de grote uitdagingen blijven we genieten van het werk en zijn we de Heer dankbaar.

Ik weet dat ik op de juiste plek, op de juiste tijd ben in mijn leven hier op zending, op deze plek in Nickerie. ervaringen die echt te heilig zijn om te delen geven mij het gevoel en inzicht dat dit alles geen toeval is.

We zijn niet op aarde om hard te werken en te sterven alleen. We zijn hier voor een reden en de dood is niet het einde. Dit is een proeftijd, een test. We kunnen kiezen om het zo goed mogelijk te doen of niet. Onze keus. Ik weet dat God van ons houdt en ons wil helpen zo gelukkig mogelijk te zijn. Vele andere mooie verhalen kan ik geven, maar ik heb niet genoeg tijd en ruimte ervoor.

Bedankt voor alles! lobi en tangi voor alle goede verhalen en tori's

lobi

e. koenen

Geen opmerkingen: