dinsdag 2 december 2008

No Sjen!




Geen schaamte!


De grootste les die ik geleerd heb, is dat we ons niet moeten schamen om volgelingen te zijn van Jezus Christus. Hij is onze Verlosser en zolang we op aarde zijn, is het onze taak om van Hem te getuigen. We zullen een keer geoordeeld worden en wanneer we dan op aarde ons geschaamd hebben voor Hem, dan zal hij zich daar schamen voor ons en zullen we geen mooi oordeel krijgen. Ik weet dat we ons best moeten doen om trots te zijn om zijn volgelingen te zijn en hem lief te hebben, want Hij heeft zoveel liefde voor ons en zoveel geofferd zonder bijbedoelingen voor ons! de dingen gaan wel geweldig.(het nieuwe appartement met de warme douche en schoonmaakster maken het zeker niet minder goed!!!!)

Mijn nieuwe gebied en collega zijn tof. Dit is één van de grootste gebieden dat zeker 5 maal groter is dan mijn vorige....... en mijn nieuwe collega is ook bijna even zoveel groter als mijn vorige haha! Dat is op de foto's wel te zien. De langste elder, dat is elder Holtz (niet elder Hulk!!)We hebben veel plezier. Mijn nieuwe collega is vreselijk grappig en we hebben ook plezier tussen het geweldige werk door. Ik kwam vanuit een gebied waar alles echt goed ging en van dat gebied was nog een mooie doopdienst afgelopen weekend. Gelukkig was er meteen ook een mooie doop van dit nieuwe gebied afgelopen weekend en met een beetje geluk en vertrouwen ziet het er nu ook naar uit dat aankomende weekend weer een doopdienst zal zijn. Zou wel geweldig zijn!



We hadden ons met de hele zending het doel gesteld voor november om het de beste maand ooit te maken en onze dankbaarheid te laten zien door extra onze best te doen. Ik heb iets geprobeerd wat ik geleerd heb toen ik nog full time graffiti artiest was....... namelijk het einde visualiseren. Dat alles gelukt is zoals je gepland had. Dat gebruikte ik voor grote opdrachten, voor ik begon zag ik in mijn hoofd voor me dat de opdrachtgevers helemaal blij waren met het resultaat en dat ik mezelf overtroffen had. Wanneer ik dat in gedachten had en dat voor ogen hield met geloof dat het ook zo zou uit zou werken gebeurde het ALTIJD. Dit had ik ook in het begin van deze maand gedaan. Ik zag mezelf op mijn knieen zitten omdat ik met dankbaarheid vervuld was, omdat ons doel bereikt was. En het is gelukt! In de maand november hebben we als hele west indies zending en ook als Suriname onze records gebroken. We hebben 30 mensen in november gedoopt in Suriname en 239 mensen in de hele zending. Helemaal geweldig. ons doel van 2008 dopelingen in 2008 is zeer dichtbij. Nog minder dan 200 te gaan in december en het zal zover zijn. We hadden een geweldige vergadering (zoneconferentie) gisteren en de Geest die we konden voelen was helemaal goed. Heel bijzonder. De dankbaarheid in onze harten was zo groot en dat konden we voelen omdat iedereen echt goed bezig is met een zuiver geweten en een goede motivatie. We zien tussen de vele wonderen ook vele leuke en plezierige en grappige dingen........ een zwerver die Willem heet is echt aardig en een beetje gek. Hij werd helemaal wild toen hij hoorde dat ik uit Nederland kwam en hij zei dat hij zich nu helemaal thuisvoelt bij ons en hij zal zekerrrrrrrrr de kerk bezoeken. Helaas was hij niet gekomen maar wat niet is kan nog komen! Mijn collega kan goed mensen nadoen en het meest grappige ding wat hij kan doen is die man nadoen toen hij met een grote steen rond liep. Hij zei: ik voel me een beetje onveilig, want alle andere heren hebben houwers (kapmessen). echt grappig. maar je zou er bijgeweest moeten zijn. a bun . switi de moro fara!fijne dag verders





Geen opmerkingen: