maandag 8 december 2008

Zomaar!


zomaar!

Het was een hele interessante week. Ik heb veel geleerd over mezelf en over zendingswerk. Vele ups and downs. Maar dat hoort er allemaal bij.

Het mooie was dat we weer een mooie doopdienst hadden van een jongevrouw genaamd Sharissa. Ze is 15 jaar en een vriendinnetje van een meisje dat lid is van de kerk hier in Blauwgrond. Ze was heel blij om gedoopt te worden en we waren echt enthousiast om weer een mooie doopdienst te hebben. Zegeningen!





We kwamen onszelf tegen deze week. We hadden iets te veel gezelligheid en afleiding gehad door grapjes maken soms en alles. Daardoor was onze focus een beetje minder. Ook begonnen we te wennen dat de dingen goed gingen en we vergaten echt dankbaarheid te tonen door onze daden en gebeden over het succes dat we zagen. Gistermiddag moesten we ervoor betalen......er gingen veel dingen mis en we hadden een moeilijke tijd.
We hadden een geweldige onderzoekster die met 4 kids gisteren in de kerk was en we waren enthousiast toen het gelukt was en dat ze er waren. Maar na de kerk hadden we begrepen dat ze VELE vragen had! Toen we bij haar kwamen ging alles op de kop. Ze had een lijst gemaakt met alles wat er volgens haar niet klopte en van dingen die ze niet juist vond. Boi, er ging een hele kraan open en het ging 20 minutjes door. dat was heel taai! Ik was er helemaal ondersteboven van, omdat ik het echt niet verwacht had. De vorige keer dat we er waren wilden ze allemaal gedoopt worden over 2 weken. En toen we gisteren weggingen, mochten we pas weer over 2 weken bij haar langskomen. Helemaal raar dus. Ik was echt stuk ervan en de rest van de dag liep ik helemaal in de war rond overal. Ik had echt een verdrietig gevoel dat ik niet kon loslaten en zou bijna in tranen uitbarsten op straat. Het was een beetje heftig.

Het was een spiegel voor ons. Als we niet dankbaar zijn, zal de hand van de Heer niet in ons werk kunnen zijn, omdat we denken dat we Hem niet nodig hebben. Wanneer we denken dat we Superman zijn, denken we dat we geen God nodig hebben. En dan gaat het mis!!

Ik weet dat de Heer ons zwakheden geeft om ons nederig te maken en het mogelijk te maken om ons te verbeteren. Hij laat een spiegel zien, zodat we onze lelijkheden en oneffenheden kunnen verbeteren en sterk maken. Elke keer als ik een zwakheid weer sterk heb gemaakt, komt er zomaar weer een zwakheid bij. Zo gaat dat! En daar ben ik dankbaar voor. Anders zou ik denken dat ik maybe echt Superman ben!! (ether 12:27 , BoekvanMormon)

Ik hou veel van het werk hier in Suriname Blauwgrond en van de kans die ik heb gekregen om al mijn tijd te mogen toewijden aan het werk van de Heer en mensen te kunnen zien die zo gelukkig worden omdat hun dorst naar waarheid word gelest wanneer ze het herkennen.

veel groeten en goede dingen gewenst voor december.

Lobi

e. koenen

ps. e. koenen is zowaar 5 kilo zwaarder geworden dan voor zending, roti en bakabanen a switi!!

1 opmerking:

jonnajonna zei

WP

I know what you mean! Life here in UT is very similar. When I "forget" to be in a state of gratitude, EVERYTHING falls apart. However, when I "remember to remember" life is fabulously amazing.

Life is good!!!

Thank you for everything (and the reminder!!!)

Yours,
Jonelle