maandag 24 november 2008

Parbocup dat n'a Bribi!




Parbocup dat is pas geloof!

In Suriname zie je overal reclame voor bier, echt hinderlijk haha. en dat is de uitspraak van Parbobiri dat n'a biri!
We hebben onder de zendelingen iets dat Playmaker genaamd is. Voor elke les die we geven, tellen we een aantal punten en dan verschilt het met punten nog of de persoon veel vooruitgang maakt of dat er een lid bij zit, en of ze gedoopt worden. In het begin vond ik het een beetje stom, omdat dit werk geen spelletje is. Maar later begon ik in te zien dat het wel werkt. Je kunt namelijk zien of je de tijd goed gebruikt door mensen te onderwijzen die echt vooruitgang maken. Zo kun je zien aan het eind van elke dag hoe goed je je tijd gebruikt hebt.

We hebben in ons distrikt een grapje gemaakt. Elke week geven we een beker geven aan de winnaar van de 3 collegaschappen van die week. We hadden hem gewonnen en mochten er ook wat aan aanpassen en ik het er een echte Parbocup van gemaakt.

Het werk in Suriname gaat geweldig. Het ziet er naar uit dat we de grootste maand ooit gaan halen deze maand. Afgelopen zaterdag was alles gelukt met onze dopelingen. Er werden 5 mensen gedoopt en het was geweldig. Damien, Patricia, Rachida, Jennifer en Shandonn hebben een verbond gesloten en het was tof!

We zien vele wonderen gebeuren en werken echt hard samen met elkaar. Deze week was de laatste week voor mij hier in dit gebied. Na 6 maanden zal ik het verlaten. Ik ga naar Blauwgrond, dat is Paramaribo Noord en het is een gebied waar veel mensen alleen maar Sranan Tongo spreken, dat wordt dus weer veel oefenen! Ook leven er veel Javanen. Ik ben helemaal enthousiast om daar te gaan werken. Mijn nieuwe collega wordt Elder Holtz, de grootste Elder in de zending.

Op zending leer je veel. Eén van de dingen die ik leer, is dat je nooit moet denken dat je veel tijd hebt. Je weet nooit wanneer je tijd gekomen is en dan wil je terug kijken en trots zijn! Mijn laatste paar weken had ik echt die instelling, omdat ik verwachtte dat ik naar een andere plek zou gaan, en daarom heb ik extra mijn best gedaan. Ik wilde alles doen wat ik kon doen en daardoor heb ik echt wonderen gezien. In ons leven hebben we ook niet veel tijd en we weten niet wanneer de tijd komt. Ik heb veel geleerd van het Boek van Mormon-> Alma 5:27-28 vraagt of als we klaar zijn om God te ontmoeten, als we nu zouden sterven. Als je elke dag jezelf die vraag stelt, ga je jezelf willen verbeteren. Als je zo leeft heb je geen spijt, maar ben je tevreden als de tijd komt!

Ik houd van mijn zending en ben blij dat het gebied waar ik nu wegga echt een goed gebied is geworden. Toen ik hier net kwam was het één van de zwaarste en moeilijkste gebieden en nu is het on fire en één van de beste. Ik ben blij dat ik het beter mag achter laten dan ik het gevonden heb. Nu word ik weer naar een gebied gestuurd, wat het zwaar heeft en ik zie dat als een uitdaging.

De Heer is wijs en Zijn wegen zijn hoger dan die van ons!

Lobi!

e. Koenen

Geen opmerkingen: