dinsdag 18 november 2008

Mus abi no tranga jesi








je moet niet hardhorend zijn! (je moet geen harde oren hebben)
Boi, deze week was de beste week ooit! Mijn collega en ik gaan echt goed en we
werken goed samen. We hebben niets bijzonders gedaan waarvan we kunnen zeggen dat we
speciaal zijn of dat we echt goed gedaan hebben. Maar het werk is gewoon ineens
ontploft, zo goed! We hadden zaterdag een geweldige doopdienst waar er 8 mensen
gedoopt werden in Suriname. Te zien op de foto. De nicht van nu wel bekende Rayen
werd gedoopt, natuurlijk door hemzelf. Het is geweldig. We hebben haar maar een
paar keer onderwezen en de rest heeft Rayen haar uitgelegd en geleerd. Ze is op
bezoek in Suriname, want ze komt uit NL en ze is helemaal blij dat ze het evangelie
heeft leren kennen.
We zien gewoon duidelijk dat de Heer zelf met ons werkt, omdat we niet speciaal zijn
maar er wel hele speciale dingen om ons heen gebeuren. Dat is niet moeilijk om te
erkennen. Deze komende week zullen er weer 5 geweldige mensen gedoopt worden, alleen al uit ons gebied en er is een kans dat de week erna er weer net zo uit zal gaan zien. We zijn
zo dankbaar. Ik leer veel over dankbaarheid en ook over het gevoel dat je krijgt als
je alles doet wat je kunt en dat je dan een heel voldaan gevoel krijgt. Al helemaal
als je ziet dat het werk ook vruchten afwerpt.
Ik voel veel zelfvertrouwen nu en ben heel enthousiast over het werk hier. Het is niet
moeilijk om op Suriname en zijn geweldige bevolking verliefd te worden, want ze zijn
geweldig!
Op één van de foto's zien jullie mijn Surinaamse moeders. Ze voeden ons goed en
zorgen altijd heel goed voor ons. Nu ik mijn eigen moeder mis uit Nederland heb ik
gelukkig een paar vervangende mama's die ook lekker eten kunnen maken! Switi njan!
Een duidelijke les nog eens die ik geleerd heb. Er komt altijd zon na de regen.
Niets kan de zon tegenhouden om in de ochtend weer op te komen. Het is gewoon waar.
Na een tijdje van strugglen wordt nu de beloning gegeven en is te zien wat en waarom
ik dingen moest leren zowel persoonlijk als in het zendelingen werk. Alles
heeft een reden en niets is zomaar. De Heer houdt van ons allemaal en wil ons
helpen, ook als we het zwaar hebben. Zijn handen staan altijd ontvangend open en hij
wil iedereen omarmen in Zijn handen van genade. Wij kunnen ervoor kiezen om ze aan
te nemen en vast te houden, of niet.
Ik weet dat Hij leeft en de kerk waar is.
Ook houd ik van jullie allemaal.
Groeten
E.Koenen
ps. Vele zon hier!!!
ik hoor daar niet zoveel ;)
lobi.

Geen opmerkingen: