maandag 10 november 2008

Krakti y'ere


Kracht! hoor je me.

Toffe uitspraak die je tegen mensen kunt zeggen als je ze groet.

Dingen gaan bijzonder goed hier in Suriname. Ik heb nog nooit zoveel bijzondere dingen als in de afgelopen weken gezien. Nog nooit zoveel succes gekend en nog nooit zoveel mensen onderwezen, die voorbereid zijn. Ook worden we bijgestaan door de leden meer dan ooit. Deze week was een persoonlijk record en ook voor mijn gebied met aantal lessen in de week met leden die erbij hebben gezeten om mee te onderwijzen. Meer dan 25!!!

Het is heel bijzonder en steeds meer ga ik van mijn zending houden hier in Suriname. Ik krijg echt zelfvertrouwen als zendeling en nu ik al een tijdje de senior zendeling ben voel ik dat ik echt begin te snappen hoe alles werkt. Nu beginnen de ideetjes te komen hoe dingen beter aan te pakken en zien we dat we er echt voor beloond worden.




We hebben een lid en zijn vriendin geholpen met het regelen van hun huwelijk en zijn mee geweest om alles te regelen. We hebben ze elke dag aangemoedigd. Binnenkort mag zijn vriendin dan ook gedoopt worden en dan zullen ze helemaal leven zoals de Heer dat wilt. Het is geweldig om een deel te mogen zijn in iemand zijn leven, om mensen zoveel te zegenen. Dit werk zal doorwerken in generaties van levens van mensen en soms word er een tipje van de sluier opgetild en zie je het ook voor je en dan voel je de kracht van dit werk.

Gehoorzaamheid is een wet die in de hemel staat opgeschreven. Wanneer we gehoorzaam zijn kunnen we zegeningen van de Heer ontvangen en zullen we geluk in ons leven krijgen. We zullen vele wonderen in ons leven zijn als we ons best doen om zo goed mogelijk te leven en de wetten en geboden van de Heer te onderhouden. Perfect zullen we hier op aarde nooit worden maar onze inzet kan dat wel worden!











Ik heb al een aantal helmen van elders geverfd en gespoten en elke dag heb ik een uur om te mogen tekenen. De zending vraagt me vaak voor presentaties en andere zaken dingen te tekenen voor ze, dus ik train erg veel met m'n skills. Daar had ik niet op gerekend en niet eens op gehoopt. Zo zien we maar, wanneer we geloof hebben en het aan de Heer over laten, zorgt Hij voor de rest. Hij weet wat we nodig hebben en waar we gelukkig van worden. Ons leven in zijn handen is de beste plek waar we het in kunnen laten zijn.

Vele liefde uit warm " neusverbrandend" SrananKondre

E. Koenen

Geen opmerkingen: