maandag 2 maart 2009

Yu taki leki wan tru nengre!




je spreekt als een surinamer!
tja, nog maar eens dezelfde tekst omdat het zo vaak gebeurt.... grappig. Misschien kan ik eens iets sturen zodat jullie het kunnen horen.

Dingen gaan geweldig in Blauwgrond.
We waren zo gezegend dat we elke week in februari een doopdienst hadden. Echt een persoonlijke mijlpaal. Guillaume Babel was afgelopen zaterdag gedoopt. Hij is echt een toffe gast van 23 jaar en was echt blij over alles. We zien zoveel mensen van die leeftijd die we tegenkomen en helemaal open zijn om het Evangelie aan te nemen in hun leven. Ze worden echt op ons pad gestuurd. We spreken met iedereen die we tegenkomen. Wanneer we dat doen zal de Heer die mensen op ons pad sturen, die voorbereid zijn. Wanneer jullie het thuis ook doen is het mogelijkdat, als je altijd je getuigenis deelt of iets over de Kerk vertelt, de Heer een keer zijn voorbereide kinderen op jullie pad zal brengen. Er is niets beters dan wanneer je voelt dat je een instrument in de handen van de Heer bent.

Ik heb geleerd dat we niets zijn zonder God. Soms omdat we mens zijn komen er stomme dingen in ons hoofd. Als we veel succes zien, denken we misschien dat het door onze skills komt. Ik denk dat die gedachten in mijn hoofd kwamen een tijdje geleden en ik werd even wakker geschud door wat tegenslagen. Toch had ik me bekeerd ervan en voelde echt dat ik niets was zonder de Heer en dat alles dat goed is van Hem komt. Direct ging alles weer stukken beter en voelde alles goed en voelde ik de rust dat de Heer echt voor ons zorgt en over ons waakt. Ik was echt blij daarover.

We zagen gisteren echt een leuk ding gebeuren met een onderzoekster, Sherina, een dame van 23 jaar. Ze was in de kerk geweest voor het eerst en toen ze thuis kwam was ze gaan slapen. Ze had een droom dat ze in de kerk was en dat iemand haar aan het wurgen was en dat die tegen haar zei dat ze niet in de kerk moest komen. Ze zag dat wij er ook waren en haar probeerden te redden en dat het ons niet lukte. Toen werd ze wakker (dit is weer realititeit) omdat ik haar belde of we langs mochten komen. Toen ik haar zei "heb ik je wakker gebeld" zei ze ja,maar dat is niet erg. Toen we bij haar thuis kwamen zat ze buiten op ons te wachten. we kwamen met Ritchie een lid van ons en ze zei "Ik wist dat jullie met hem kwamen, dat was ook in mijn droom!" Sommige mensen staan echt heel open voor dromen en dat was echt een mooi verhaal vond ik. We konden haar uitleggen dat ze niet bang hoefde te zijn, omdat in realiteit de tegenstander geen macht over ons heeft wanneer we dichtbij Christus zijn. Christus heeft de wereld en de duivel al overwonnen. Er was duidelijk een opluchting te zien in haar gezicht. Zij en haar zusje Wendy van 21 zijn helemaal blij met de boodschap die we delen en gewillig ook om verdere stappen te maken met alles wat we delen over het herstelde Evangelie van Jezus Christus. Ze vond de kerk geweldig en ze is één van de vele tieners en 20-ers die we onderwijzen, die helemaal open is om alles na te leven en we zijn zo dankbaar daarvoor om dat mee te maken in dit mooie gebied in dit geweldige land met deze switi mensen!!

Zending is een tijd die onbetaalbaar is. 2 jaar anderen dienen en zien hoe het Evangelie wonderen in mensen hun leven brengt. Wij zijn gewoon de messengers. Ik ben dankbaar voor al jullie steun en liefde.


foeroe lobi

e. koenen

Geen opmerkingen: