maandag 23 maart 2009

bekeer je!



we hadden zeker een switi week. we hadden een paar mooie gebeurtenissen al was het wel moeilijk om echt weer de draai te pakken te krijgen.

de zon ging enorm schijnen op alle vlakken en mn neus kon het niet verdragen die nu een beetje afbladert van de losse velletjes haha. veel smeren dus en weer wennen aan de zonneschijn in switi sranan!

we hadden de mogelijkheid om een mooie doopdienst mee te maken van Jurgen Harlequin. neefje van zr dongo in suriname en zr dongo in nederland, zoetermeer. echt leuk. hij had me gevraagd hem te dopen dus dat was zeker een eer!

we hadden een echt leuke vrouw ontmoet door Babel. Hij heeft familie hier in Suriname en ze is in december vanuit Nederland hier gekomen om te overwinteren hierzo. ze heeft daar de kerk in Amsterdam veel bezocht en veel gestudeerd daar met de zusterzendelingen daar. Ze vond alles echt leuk en gisteren hadden we echt een leuke les met haar en ze wil graag zichzelf voorbereiden voor de doop waar ze in Nederland geen tijd voor had omdat ze wegging. haar naam is Delly en is moeder van 6 kiddo's. we zijn dankbaar voor de vele voorbereidde mensen die op ons pad komen door de genade en wonderbare hadn van de Heer.




We hadden nog zo een wonder meegemaakt.
we fietsten zaterdag eventjes over straat, een willekeurige richting op omdat we weinig tijd hadden en een man aan de andere kant van de straat riep naar ons en zei. he vriend help me met mn lekke band no! ik dacht o boi, iemand die ons wilt vervelen zoals sommige mensen .maar eigenlijk zei iets in me dat ik moest omkeren. dus we keerden om en hij stond bij een bushokje stil en beide banden waren plat dus ik pakte mn pomp en hielp hem door ze op te pompen. toen was er een man in het bushokje die we niet eens gezien had die tegen ons begon te spreken en vroeg of onze kerk nog steeds op dezelfde plek was. hij was daar vroeger geweest vaak. we begonnen te praten terwijl de man met de fiets wegreed nadat hij ons een boks had gegeven. we begonnen te praten en hij zag er echt slecht uit. hij was vernietigt door de drugs terwijl hij vroeger echt een goed leven had en heeft een goede opleiding als ingenieur. vroeger was zn leven mooi maar alles is verloren door de drugs en hij legde uit hoe verbitterd hij was geworden en dat zn leven duister begon te worden en hij moe was om een slaaf te zijn van zn verslaving.
Hij zei dat hij bijna had opgegeven dat er nog liefde in de wereld was maar dat hij door onze actie had gezien dat er nog steeds liefde in de wereld was. hij zei dat hij moest denken aan Christus die omkeerd en de kudde alleen laat om het verloren schaap te redden. De Geest was echt sterk daar en we hadden een leuk gesprek. we hebben voor hem gebeden daar en hem uitgenodigd zijn leven te bekeren en Christus te volgen. het zal een zware rit worden maar wanneer hij de keuze maakt zijn leven aan de Heer te geven kan alles genezen en veranderen. Hij was echt blij en je zag weer een glinstering in zn ogen. we gaan ons best doen en ik ben blij dat de Heer ons naar hem heeft geleid. Wanneer we anderen helpen zien mensen dat we volgelingen van de Heer zijn. Je weet nooit wie meekijkt!

het werk is waar. en de Kerk is waar.

bedankt voor al jullie steun.

Lobi.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Elder WP Koenen,Van de week heeft Sabrina onze jongste dochter een vriend van je in A'dam ontmoet: Farid. ze kregen het over de kerk en toen zei hij ik ken iemand die eerst naar Amerika ging en daarna ergens anders. Hij kwam uit A'doorn. En dat was jij dus maar zij kent je niet dus dat vroeg ze aan mij en ik ken je wel.
Ik geniet elke keer weer van je verhalen, geweldig! Ga nog een jaar door en kom weer veilig naar A'doorn terug.De Bruïne

Tim zei

Willem-Paul,

Wat een verhalen weer! Wat is het inmiddels een grote bundeling van avonturen en wonderen, alle verhalen die je hebt opgeschreven. Deze bundeling zal zeker een inspiratie blijven voor anderen die het lezen. Helemaal als de verhalen van het volgende jaar nog mooier worden wanneer je je helemaal geeft.
Ik ben benieuwd hoe je inmiddels als Surinamer spreekt, haha. Ik kan het al wel merken in de manier hoe je de zinnen opbouwt *glimlach*

Veel succes! Er bestaat gelukkig nog zeker liefde in deze wereld!

Boks van Tim

(ohja..ik heb aankomende week mijn rij-examen, Spannend!)