dinsdag 10 maart 2009

Papa zegt hij slaapt!



-he, is papa of mama thuis?
-even
-papa zegt hij slaapt!
zou je willen vragen wanneer hij wakker is?
-ja
-hij zegt dat hij morgen middag wakker is!


dusdat!

Er gebeuren grappige dingen als we kloppen ergens en als de mensen hun kinderen naar buiten sturen. Ze hebben de kinderen nog niet geleerd dat ze niet op die manier moeten antwoorden, want bijna bij alle kids gaat het op diezelfde manier. Het zijn gewoon zendelingen grapjes die we soms uithalen, als de kinderen naar buiten komen. Papa is niet thuis! Kun je hem vragen wanneer hij er weer is? Hij zegt dat hij er in het weekend weer thuis is! haha. Zo gaat het in suriname!

We hadden een leuke week. Veel regen. Als het regent hier, is het enorm. Alles is onder water en we fietsen door complete rivieren, lijkt het soms. Veel natte sokken dus. Bleh! Toch zijn we gezegend met een warme douche, dus we kunnen altijd weer warm worden als we s'avonds thuis komen.

Er waren veel tegenslagen deze week voor de nieuwe leden. We hebben wat bizarre dingen meegemaakt. Het is duidelijk te merken dat de tegenstander ook hard zijn best doet om ons werk tegen te houden en om de mensen te ontmoedigen het juiste te doen. Juist door die tegenstand, is het voor ons goed te merken hoe waar dit werk is. Als het niet waar zou zijn, zou er niet zoveel tegenstand zijn.
Toch is de Heer bij zijn kinderen en Hij zal nooit toestaan dat we meer beproefd worden dan we aan kunnen. We zullen altijd wel wat schade kunnen oplopen door de beproevingen, maar de Heer zal ons genezen en Hij zal laten zien dat zijn wijsheid hoger is dan de slimheid van de tegenstander.



We hebben echt snoeihard gewerkt en toch gingen sommige dingen niet helemaal goed. Soms is dat een tegenslag. zo ook zondag ochtend. Een heleboel dingen gingen heel gek en we moesten allemaal dingen regelen, voordat we naar de kerk gingen. We gingen rond 8 uur al naar buiten om mensen aan te moedigen en vooral om vervoer voor ze te regelen, zodat iedereen om 10 uur in de kerk kon zijn. Boi, we moesten alles doen om sommige mensen te helpen en zelfs daarna was het nog teleurstellend om te zien dat bijna alles mislukte. Zelfs bij het laatste huis leek het dat niemand mee zou gaan met ons, dus gingen we 5 minuten voor 10 naar de kerk fietsen om op tijd te komen. Gelukkig kreeg ik het gevoel over me heen dat de Heer blij met me was. We hadden ons best gedaan en dat is wat telt. Soms zijn de resultaten er niet naar, maar het gevoel dat je krijgt wanneer de Heer tevreden is geeft troost en rust en ik voelde echte vreugde. Toen we in de kerk waren, kwam een minuut later één van de jongens binnen waar we net voor z'n huis hadden gestaan. Hij was gewoon een beetje laat en toen we weggingen bij hem was hij achter ons aan gekomen. Hij vond de 3 uren kerk helemaal geweldig en hij wilt zich nu voorbereiden voor de doop. Zo zijn er toch wonderen. Wanneer wij ons deel doen doet de Heer de rest. Zijn naam is Roche en hij is een kid van 16 en houdt er echt van om meer te leren over het Evangelie.

Zending is een zegening en het gaat te snel!
bedankt allemaal.

lobi

e. koenen

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Willem-Paul,

dat van je groeiende accent kan ik helaas niet waarnemen, maar ik moet zeggen.. Wat wordt je rood??

Over zegeningen wordt ik blij voor je, ik zal je verblijden met nog meer zegeningen:

Yakup heeft mijn hand gevraagd, hij is gegeven...

Mijn opa&oma waren ook erbij, dus mijn opa heeft mij weggegeven hahaha. Was heel grappig, hij liet Yakups kant in spanning toen hij geen antwoord gaf. Wat bleek nou, hij had zijn gehoorapparaat niet op de hoogste stand, waardoor hij het gesprek niet zo snel kanvolgen. Hij had THE VRAAGUE dan ook niet gehoord :D Leuk he ...

Hoe nu verder? Ik heb zaterdag 21 maart 2009 mijn verlovingsfeestje thuis, heel intiem/knus. Ben erg gelukkig, op mijn werk vinden ze me 'vreselijk gelukkig eruit zien'.

Ennuhm..Weetje nog dat je in de Subway zei dat je er waarschijnlijk niet bij kunt zijn op mijn bruiloft, toen er nog helemaal geen sprake was van een bruiloft o.i.d.? Ik moet je gelijk geven.. Ik ga trouwen op 23 januari 2010 in Zaandam. Jij gelooft in wonders, ik geloof in wonders, zullen we samen geloven in de wonder dat jij die dag hier kunt zijn?

Anyhow..Ik weet het, ik ga niets verwachten,je had me erop voorbereid :D

Willem-Paul, I'm happy for you, miss you sometimes though =)

Take care will ya?

Liefs.

Anoniem zei

PS. Ik ga straks Mrs. Kader Yildiz-Sener heten. :D

PS.2. Dit berichtje is eigenlijk ook ter verduidelijking dat de vorige mail van mij (Kaatje) komt.

Ps.3. Ben toch weer eens n nerdje, sorry!!

Kaatje