woensdag 17 september 2008

Begi fu no abi moni!




Bidden om geen geld te hebben!


Aankomende week zal waarschijnlijk een andere geweldige onderzoeker gedoopt worden die Derrick heet, hij is 21 en is echt tof. Hele rustige en super slimme creoolse jongen. Hij heeft echt geen problemen om het Evangelie aan te nemen, behalve met roken. Toen we hem geleerd hadden dat roken niet volgens de wil van de Heer was, is hij van 8 sigaretten per dag naar 1 per dag gegaan. Toen we vroegen of we iets voor hem konden doen zei hij ons.
Ja, bid voor me dat ik geen geld heb, dan kan ik geen sigaretten kopen. Nu is hij er mee gezegend dat hij geen geld heeft om sigaretten te kopen en hij is nu bezig om te stoppen.
De eerste maal dat iemand ooit vraagt om voor ze te bidden dat ze geen geld hebben! haha!

Iedereen bedankt voor de toffe brieven die me gestuurd zijn. Een tip voor die een pakketje sturen, laat aan de buitenkant iets van een plaatje van Christus zien, daardoor stelen of beschadigen mensen het minder snel uit respect voor religie hier.






We hadden werkelijk een geweldige week.

Rayen, de hindoestaanse jongen die gedoopt is, is echt on fire. Hij heeft ons vorige week geholpen en tijdens het wandelen over straat zei hij tegen me, laten we met die vrouw gaan spreken! Dus ik dacht, OK. We hadden een leuk gesprek en ze leek echt interesse te hebben. Hij nodigde haar uit om de kerk komen. Woensdag gingen we naar haar toe en een aantal dagen geleden ook. Ze is iemand die helemaal voorbereid is. Ze zei al in de eerste les dat ze zich graag wilde laten dopen en ook dat ze de kerk zou bezoeken. Toen we zondag met Rayen in de kerk zaten en haar binnen zagen komen was het echt een mooi moment. Je kon aan hem zoveel blijdschap zien.... dat ze echt was gekomen! Zo is te zien hoe belangrijk het is om getuigenis van de waarheid te delen. Hij had haar verteld dat de Kerk haar leven zou gaan veranderen en ze voelde de waarheid ervan en maakt nu stapjes. Over een aantal weken zal ze gedoopt kunnen worden. Geweldig!

E.T!!!

E.T????

emergency transfer. (nood overplaatsing)
Klein nieuwtje. Ik krijg een nieuwe collega vanaf morgen.
Dat is heel plotseling gebeurd, omdat iemand moet veranderen. Hij heeft veel moeite om Nederlands te leren, dus word hij deze week bij mij geplaatst. Elder Mecham wordt mijn nieuwe collega. Hij is nu zo ongeveer 7 weken op zending, dus ik zal veel van zijn training gaan doen en ben nu ook de senior collega geworden. Wel spannend aangezien ik het gebied waar we werken nu overerf en alle verantwoording op mij neerkomt. Wordt een uitdaging maar leuk!



Verder bedankt voor alle support!

Elder Koenen



Hieronder een foto van Elder Mecham, die vandaag samen gaat werken met Elder Koenen





Geen opmerkingen: