maandag 22 september 2008

Band of Brothers



Dit is een tekening, die ik gemaakt heb voor de zending. Ik zal hem binnenkort nog in kleur uit gaan brengen. Band of Brothers, zo noemen wij ons als West Indies Zending. Omdat we als broeders dit werk doen en veel liefde onder elkaar hebben. We hebben een sterke band met elkaar en samen doen we dit grote werk. We kunnen niet zonder elkaar. We tillen elkaar naar grotere hoogte om betere instrumenten in de handen van de Heer te zijn en om Zijn kinderen tot Hem te helpen komen. Het is als een strijd tegen een kwade macht.

Onze dingen gaan wel goed, al is het wel even wennen met een nieuwe collega. Zijn NL's is niet zo best en het is hard werken voor mij, omdat ik soms helemaal alleen de lessen geef. Toch is het duidelijk te zien dat wanneer wij alles doen wat we moeten doen, de Heer ons zegent.

Helaas is Derrick niet gedoopt. Zijn ouders en oma zijn er tegen en hij wilt geen onrust zaaien, aangezien hij bij zijn oma woont. Echt jammer is dat. Toen hij mij vertelde door de telefoon, ging er wel een vervelend gevoel door me heen. Ik kan het omschrijven als volgt; iedereen heeft vast wel eens meegemaakt dat een relatie word verbroken zonder dat je het had verwacht. Ongeveer zo voelt het en dan nog een beetje meer. Het is echt verdrietig wanneer je weet dat iemand zo dichtbij is om een stap te maken die zijn hele leven kan veranderen en kan verbeteren. Sterker nog....die hem eeuwig geluk kan geven en uiteindelijk het mogelijk kan maken om na dit leven bij God terug te keren. Ik voelde me heel verdrietig. Iedereen heeft een vrije wil en dat is een deel van het plan. Het is aan ons om ermee om te leren gaan en het te accepteren.

Rayen is echt on-fire. Hij wil graag op zending gaan en binnen een jaar vertrekken om hetzelfde werk te doen als wij. Zijn echte naam is Smits Mohamed Fazier. Dus hij zal elder Smits worden. Zeker tof. Hij was ook op de vergadering die we met de elders gehad hebben en hij vond het helemaal geweldig. Elke dag wil hij met ons op stap. Op dit moment is dat een grote zegen voor ons! Sinds elder Mecham met me werkt is het wel een beetje zwaar, maar we zien dat de Heer ons zegent. Nog nooit hebben zoveel leden met ons samengewerkt. Zonder hun hulp zou ik het niet redden, aangezien ik constant alleen aan het praten ben. Meer dan het dubbele dan ons vorige record van leden die met de lessenhelpen, hadden we afgelopen week. Dat is vast en zeker omdat we het nu ook echt nodig hebben. Met een lid erbij kan ik het lid soms dingen laten uitleggen en dat haalt de druk bij mij (en ook mijn nieuwe collega) weg. Wanneer wij ons deel doen en vooral alles geven wat we hebben, vult de Heer aan wat we tekort komen!

Het werk is geweldig en elke dag leer ik vele dingen. Vooral over hoe veel liefde onze Hemelse Vader voor ons heeft en dat Hij er altijd voor ons is wanneer we hem om hulp vragen.

Vele warme groeten uit SU

Elder Koenen





1 opmerking:

Anoniem zei

Hey Willem-Paul,

Met ons is nog steeds alles goed, We zijn nu allebei druk aan het werk.
Dit weekend gaan we weer bij elkaar zitten om deel 2 van je boek te schrijven dus
die zie je dan vanzelf weer jou kant op komen, ook om dat beetje Nederlands humor erin te houden ;).
We lezen dat het werk bij jou ook nog steeds erg goed gaat en je ziet er goed
uit op de foto's, energiek en stralend als altijd. Keep up the good work!

We blijven lezen, inspireren en lachen,

Groeten van Pieterjan en Tim

+ knuffel.