vrijdag 25 april 2008

Ready, Set and GO!

Het is alweer zover. De tijd is zo snel voorbij gevlogen. Het was echt een toffe tijd in de MTC en ik heb zo super veel geleerd. Bedankt iedereen voor de toffe berichten op mijn blog en dat jullie aan me denken. Helpt super veel. Maandag ga ik vliegen naar Suriname. Ik vertrek rond 5 uur in de morgen vanaf de MTC.


Veel grappige dingen weer meegemaakt en ook veel goede. Met mijn collega kan ik echt wel goed opschieten. Hij komt uit Parijs en gaat op zending naar Canada en zijn naam is Hans Rapinat. We zitten in de Engelse klas, vandaar dat we collega's zijn. Het grappige is, dat hij grafisch ontwerper is, die gast is echt mega goed. Ik hoorde van de leraren dat het zelden voorkomt dat er zendelingen zijn die zo'n soort beroep hebben en nu hebben ze gewoon 2 zendelingen samen die dat werk doen. Wonder he! Hij was goede vrienden met Michiel van Andel, een vriend van mij die op zending is in Parijs. Ook best wel toeval, niet dus, hehe.

We hebben onze skills al gebruikt tijdens het maken van de lessen. We hebben heel veel tekeningen gemaakt en wat dingen ontworpen om makkelijk dingen uit te leggen en les te geven, waaronder de lessen: Het Plan van Zaligheid, De Herstelling en de uitleg over het belang van Profeten. We hebben echt heel veel succes hiermee, erg veel leraren en leerlingen hebben ons om kopietjes ervan gevraagd. Iedereen gaat uit zijn dak als ze het zien en vragen waar we ze gekocht hebben haha. Als ik geen zendeling was, zou ik nu heel rijk zijn!!! hahaha. misschien voor als ik terug kom na mijn zending ;).

Een van de leraren die mij lesgeeft is broeder Krewson, hij is op zending geweest in Nederland maar geeft ons les in de Engelse klas. Hij spreekt heel goed nederlands en we kunnen soms grappige onderonsjes hebben dus omdat verder helemaal niemand het verstaat. Broeder Krewson heeft zelfs in Apeldoorn gediend, hij vertrok een paar weken voordat ik in de kerk kwam in 2005, ik ken hem dus niet van die tijd, wel grappig dat hij veel mensen kent die ik ook goed ken. Ook loopt er een andere leraar rond broeder Bradley, hij heeft ook in Apeldoorn gediend en hij was eigenlijk de eerste zendeling die mij lesgegeven heeft voordat ik besloot gedoopt te worden en bij de kerk te gaan. Wel bijzonder om elkaar tegen te komen op de andere kant van de wereld!

Ik ik heb echt zoveel geestelijke ervaringen gehad hier. Er is gewoon geen afleiding. Het enige wat je doet is eten en studeren en luisteren naar toespraken en lessen. Echt bijzonder. Ik merk echt dat het me helpt en voel me heel erg vrij en echt erg gelukkig. Opmerkelijk, je zou het tegenovergestelde verwachten. Soms is het dus belangrijk om gewoon te proberen en kijken wat het effect ervan is. Sommige gevallen kan het dus heel anders gaan dan verwacht!

Een mooi verhaal gehoord van een vrouw die bij de kerk was gegaan omdat ze iets van haar vriendin gehoord had. Ze woonde ergens en al haar vrienden gingen verhuizen en de laatste vriendin waar ze heel veel om gaf ging ook verhuizen. Deze was lid van de kerk en ze had altijd een heel positief en bijzonder gevoel bij haar. Toen deze ging verhuizen zei ze tegen deze vrouw, als je het gevoel wilt hebben dat je altijd bij mij had, kun je dit vinden in de kerk. Want daar komt het gevoel vandaan wat we bij ons dragen.

Vond ik echt bijzonder.
Nog zoveel meer bijzondere dingen meegemaakt!

Ofa Ke Tapuekina Ko e ehe Otua
god Bless You ( Samoa)

much love
Elder Koenen

4 opmerkingen:

Unknown zei

dag lieve w.p., heel erg bedankt voor je lieve berichten die ons op de hoogte houden hoe het met je gaat,wij wensen jouw een goede vlucht naar suriname en ook daar heb je konningendag,geniet van de tijd daar,hopenlijk horen we snel weer wat van je,heel veel knuffels van ons rob,paulien,lotte en sanne,xxx

jonnajonna zei

W.P.-Greets from SLC!
I'm glad that you're having a good time at the MTC (as well as learning!) Would it be possible to get a copy of your fabulous Plan of Salvation? I would LOVE to see it! :)
Love and Light,
Jonelle

Anoniem zei

Ach ja, Koninginnedag! Is het toch een beetje zoals thuis :>)
Wat geweldig om te horen dat je zoveel bekende mensen tegenkomt. De Heer weet wat wij nodig hebben!
Ik hoop dat je een goede vliegreis hebt.

Lydia

Anoniem zei

Hey WP
Gaaf hoor dat we zo op de hoogte kunnen blijven van al je belevenissen. Misschien moeten wij ook maar een blog starten zodat jij van onze belevenissen op de hoogte blijft (al lijken die een stuk saaier). Sven is vrij, flink aan het klussen op zolder (jaja, die is hopelijk af als je terugkomt haha) en ik werk en hang er verder een beetje bij ;).
Liefs Esther