vrijdag 11 april 2008

Lange dag

Afgelopen maandag ben ik gevlogen naar Saltlake City, het was een lange vlucht en er zijn echt super veel toffe dingen gebeurt al tijdens de vlucht. Veel mensen hebben me aangesproken en de meeste mensen kwamen zelf uit de Caribische eiland gebieden. Apart he?
Vanuit Holland hadden ze gezegd dat iemand me op zou wachten in Salt Lake maar dat was niet zo! Dus dat was een verrassing. haha.
Maar ik had wel echt veel geluk, het was een beetje meer dan dat denk ik. Toen ik op mijn tussenstop in Atlanta naar mijn gate ging voor Salt Lake City, zag ik iemand zitten die me beetje aankeek. Nadat ik ging zitten kwam hij naar me toe. Hij kwam uit Salt Lake City en vroeg of ik van mijn zending terug kwam. Ik legde hem uit dat ik er juist naar toe ging en uit NL kwam. Hij reageerde heel grappig, hij kwam net terug van zijn zending uit Duitsland. Zijn opa en oma zijn allebei NLs en hij had in Duitsland als collega met Jardane, broertje van Ezra een vriend van me. Wat een kleine wereld! Hij was net met zijn ouders in Duitsland geweest en ze zeiden dat ze mij wel naar de MTC wilden brengen als er niemand zou staan in Salt Lake. Ze boden me zelfs aan dat ik een nacht bij hen mocht blijven.
Gelukkig stond een goede vriend van me te wachten in Salt Lake. Eén van de zendelingen die erbij was toen ik gedoopt werd, wachtte daar met zijn vrouw. Ze hebben me een hele toffe rondleiding gegeven daar en het was super. Ook nog even langs zijn ouders gegaan.
Ik kwam beetje laat aan in de MTC en ik ging naar een kamer met alleen internationale zendelingen, de eerste zendeling die al op die kamer lag was elder Rapinat, uit Frankrijk. Wat toevallig ook mijn collega is geworden.
We hebben al super veel grappige dingen meegemaakt. Ik slaap nu op een kamer met iemand uit Samoa, Argentinie en dus Frankrijk. Gekkehuis hier soms. Het eerste Apartement was op de verdieping waar alle zendelingen uit Samoa (een eiland net zoals Tonga) slapen. Hele grote gasten en knettergek. Ik werd laatst wakker en hoorde allemaal geluiden en rennende gasten over de gang. Ik dacht dat ze gek geworden waren. Maar ik wist al dat ze een speciale plek hadden waar alleen die gasten op zaten. Want ze hebben wat meer ruimte nodig en plek om gek te doen. hahaha. grappig.
verder hebben we nog wat dingen meegemaakt zoals:
-een elder uit mexico die bang was in het donker en zei dat z'n mamma was vergeten een lamp voor hem in te pakken. Hij had zelfs een mobiele telefoon mee en mijn collega heeft hem zijn zaklamp geleend. De batterij was de volgende dag leeg, want hij had hem de hele nacht aan gehad in z'n bed.........:)

De dagen duren wel enorm lang. Ik zit soms in de klas van 7 uur 's ochtends tot 9:30 in de avond. Gekkehuis. Maarja, ik denk dat ik er wel aan ga wennen. We hebben zo veel eten en het is zo lekker dat ik gewoon leef van breakfast naar lunch naar dinner.

Ze hebben me in een Engelse klas geplaatst. Waarom weet ik ook niet, maar het is wel een uitdaging. Ik spreek de hele dag Engels en moet ook alle lessen voorbereiden in het Engels. Wel lastig en beetje raar omdat ik naar een Nederlandstalige zending ga. Maar het zal wel goedkomen allemaal ......
Ik heb al wat moeite gehad om Nederlands te praten en soms gooi ik er Engelse woorden door haha.
Ik zet zo snel mogelijk wat fotos online want het is zo grappig hier.

groeten Elder Koenen, die binnenkort 10 kg zwaarder is

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik ben blij dat het zo goed met je gaat man! wat een hoop alweer gebeurd in die paar dagen! En die lestijden zijn echt erg man haha. Succes ermee en veel plezier!

Anoniem zei

Nog maar een paar dagen weg, en al heel wat avonturen beleefd.
Leuk kerel, geniet ervan! En houd je blog up to date, leuk om te volgen.
Groet, Wim Koning

Anoniem zei

Ik had inderdaad begrepen dat het eten in de MTC erg goed is. Wel Amerikaanse stijl, natuurlijk. Succes met de lange lesdagen!

Anoniem zei

He man of eigenlijk Elder Koenen heheheh. Gelukkig ben je levend aangekomen :-) We zien dat je al interessante dingen hebt meegemaakt. Het had weinig gescheeld of we waren naar Brussel gekomen. Maar ik voelde me niet goed genoeg. Veel succes en we tikken hier snel weer wat.

Groetjes Shamantha en Dave enzo.
Ps: Je mist niets aan shadowmoor. zijn nu over 200 kaarten bekend en zijn maar een paar leuke.....Ik schrijf dit alleen omdat je misschien nog niet helemaal los bent van de wereld :-) Dit hoofdstuk eindigen we dan ook nu...

Trouwens je mag best zeggen dat je bang bent om zonder lampje te slapen. Olea heeft nog wel een lampje voor je. Zullen we het opsturen?

Lange ps he?
Doei

Kim zei

Leuk dat je ook een Blog hebt..zal hem regelmatig checken!! MTC is good times...dat eten beviel mij ook !!!
Het is indd eten zitten eten zitten eten zitten..slapen..enjoy it.
liefs kim