woensdag 10 maart 2010

Voorwaarts





Voorwaarts gaan in het geloof, niet gewoon volhouden.

Om een positief gevoel te krijgen moet je grenzen verleggen en niet bang zijn om omlaag te gaan. Vallen gebeurt altijd. Ik probeer te letten op de sprongen vooruit te maken die me dichter bij vrijheid brengen. Dit kan alleen door dichter bij de Heer te komen en zoals Hem te worden.

Vrijheid is iets dat nogal verkeerd begrepen wordt in de wereld.Vrijheid is niet gewoon doen wat je wilt doen, zonder grenzen en zonder na te denken, zonder verantwoordelijkheid. Vrijheid is kunnen zijn die je kunt zijn. Zelf keuzes maken tussen goed en kwaad kan alleen als we verantwoordelijk zijn. Zo niet, dan wordt die vrijheid afgepakt zoals bijvoorbeeld als iemand opgepakt wordt en de gevangenis ingaat.

Ik voel me meer vrij dan ik me ooit gevoeld heb op zending. Omdat ik geen regels heb!? Nee, dat niet. Ik begrijp dat de regels er zijn omdat de Heer ze me heeft gegeven uit liefde, om ons te beschermen. Wanneer je je niet meer stoort aan regels dan groei je enorm. Dan worden ze een bescherming en gaan er vele paden voor je open met vele keuzes die je nooit voor je gezien hebt. Dan pas krijg je de vrijheid om te zijn wie je wilt zijn, omdat je niet meer verlangt om iemand te zijn die anderen pijn doen of grenzen over te gaan.

Vrijheid is jezelf overwinnen en je slechte kant de baas te worden.Omdat we zwak zijn, kunnen we dat niet alleen. Met de hulp van God kunnen we werkelijk die zwakheden overwinnen en zelfbeheersing krijgen over alles. Dat is vrijheid.

Achter al onze lichamelijk verlangens rennen en toegeven aan ze, is hetzelfde als je dorst lessen met water uit de zee. Het wordt steeds erger. En die verlangens worden de baas over je en je zult een slaaf van ze zijn. Ze bestaan in vele verschijningen en vermommingen. Dat is geen vrijheid. Wanneer onze geest de baas word over ons lichaam voelen we dat we vrij worden en werkelijk genieten van ons leven. Dat is hoe ik me voel.

Vrijheid is iets wat God ons allemaal wilt geven. Er is ook een tegenstander van God en hij gebruikt zeer veel middeltjes om vrijheid te verkopen wat erop lijkt maar eigenlijk onze vrijheid juist afpakt. Ik bid de Heer om me altijd te helpen die keuzes juist te maken en ze te kunnen onderscheiden.

Zending is geweldig.



bedankt voor jullie gebeden.

lobi.

e. koenen

1 opmerking:

engelopaarde zei

Amen op je bericht van "Voorwaarts", Elder Koenen.
Groetjes en succes bij de vooruitgang!