maandag 1 februari 2010

Meer beter!




Ik ga jullie alvast waarschuwen haha. Mijn taal is vernietigd. Door gekke surinaamse talen te spreken en nu zelfs een beetje javaans en hindoestaans, wat we aan het oefenen zijn. we spreken ook veel engels met onze leiders in Trinidad, en zo is mijn taalgebruik compleet vernietigd. De mensen lachen me soms er om uit en ze geloven helemaal niet dat ik een Nederlander ben. Ik waarschuw jullie dus voor als jullie mij gaan horen spreken over een tijdje haha!

Laatst fietsten we langs een groep kinderen die voetbalden en ze riepen hindoestaanse dingen naar ons, ze lachten en voelden zich stoer. Toen riep ik " toe kakkereej" "wat doe je?" en e. Vernes riep " kabaajel!" "wat gebeurt er" en ze lachten ineens niet meer en hun mond viel open, omdat ze dachten dat we alles verstonden haha. zeer grappige situatie.


Boi, maar afgelopen week was een van de tofste in tijden. We werken op een heel andere manier en het helpt mensen om wat meer tijd te hebben voor hun doop en geeft ze meer tijd om zich te bekeren. Het helpt deze mensen om werkelijk het verlangen te ontwikkelen om te veranderen en echt gedoopt te willen worden. Vroeger ging dat soms iets te geforceerd en iets te snel soms. Nu zijn deze mensen echt bezig te bekeren en dat was te merken. het was bijzonder.





3 mensen werden gedoopt die ik had onderwezen. Gail , Karina en ook Gilliano. Gail is een meisje van 10 die een heel goede toespraak had gehouden ook. ze was zo blij met de doop.
Karina was een dopeling van het andere gebied die in ons appartement wonen ook, namelijk elder Kempenaers en e. Scott. ze doen geweldig ook.

Gilliano was gewoon weg een wonder en hij was zo voorbereid dat is niet voor te stellen. hij is te cool en we zijn ook goede vrienden geworden meteen. hij was zeer blij met de doop ook.

de Geest was zo sterk aanwezig omdat het heel duidelijk was dat dit een heel bijzonder moment was. het was duidelijk dat deze mensen echt deze stap wilden maken en dat zeiden ze ook in hun toespraak. het is mooi om te zien wat mensen ervaren vlak na hun doop. je kunt dan duidelijk het verschil zien in hun ogen en ook wanneer ze vertellen hoe ze voelen dat er een last van ze af is gevallen.

grappige van zending is dat ik juist heb geleerd dat ik niets weet en dat ik nog veel moet leren. ik leer dingen waarvan ik denk boi. dit heb ik niet al geleerd maar wat ik leer zijn juist die dingen die ik zie die ik nog moet gaan leren om gelukkig en succesvol en vooral ook een goede volgeling van Christus te zijn. voor mijn zending voelde ik me best wel als een goede persoon die goed bezig was en nog wat moest leren maar al veel wist. hahahah. dat is nu veranderd. dat is iets wat zending zeker met je zal doen hehe.

of het goed is . denk het wel. houd een gezonde spiegel voor en het maakt het mogelijk om hogere doelen te stellen.

de Heer helpt ons werkelijk dat wanneer we tot Hem komen hij onze zwakheden zal laten zien en jawel ze maken ons nederig!
maar goed ook! want anders zouden we vervelende mensen zijn.

toch als we met onze zwakheden naar Hem komen voor hulp maakt hij ze sterk voor ons.en tja. soms hebben we veel zwakheden nodig voordat we nederig genoeg zijn en dan oops. krijgen we even veel dingen op ons af natuurlijk.

De Heer is volmaakt in zijn rechtvaardigheid en beproeft ons allemaal evenveel alleen op verschillende vlakken.

Hij leeft en wilt dat wij als Hem kunnen zijn.

Dat weet ik met geheel mijn hart.

bedankt

lobi.

e. koenen

Geen opmerkingen: