maandag 25 januari 2010

Life

"Life isn't about waiting for the storm to pass...It's about learning to dance in the rain."

iemand had me die quote gestuurd en ik vond het bijzonder.





Een leven zonder beproevingen en testen en problemen zou waardeloos zijn. We moeten dus niet proberen ernaar te streven. Bidden dat we geen problemen hebben en bidden dat problemen weggaan is te vergelijken met het volgende voorbeeld.

Als je kleine kinderen school niet leuk vinden en thuis komen en zullen zeggen "mama kan ik van school gaan, want ik vind het echt niet leuk?" Zou je ze hun zin geven? Nee toch?! Waarom?! Omdat ze dan niets meer leren. Soms moeten dingen meemaken en dingen verdragen die niet meteen leuk zijn. Maar ze versterken ons.

Wanneer we begrijpen dat we hier zijn om te leren is het vrij logisch dat we dan beproevingen nodig hebben. Die kunnen ons vormen en sterken en wanneer we geloof en geduld blijven hebben en de geboden na blijven leven zullen die zelfde problemen onze beste vrienden zijn en zullen we geheiligd en gereinigd erdoor worden juist. mosiah 23:20+21 Zeer belangrijk voor mij om te begrijpen.

We hebben een paar zeer coole mensen die we onderwijzen. Vaak voel ik juist dat ik goed kan spreken met de jeugd en we hebben een paar toffe jongeren. Gilliano en Enrique. Gilliano is 22 en Enrique is 20. Beiden lezen veel in het Boek van Mormon en hebben een antwoord gekregen dat het waar is. De één doordat hij in examen zat en een gevoel had gekregen dat onze boodschap hem enorm steunde. Daarom wil hij gedoopt worden over 2 weken in februari.

Ook Gilliano is goed. Hij had een antwoord gekregen tijdens het lezen. Hij zei dat de laatste 3 jaar van zijn leven hij niet meer naar een kerk ging en zijn geloof begon minder te worden. Hij zei dat hij een antwoord kreeg tijdens het lezen dat hij het antwoord gevonden had en dat hij nu de ware Kerk had gevonden. Echt bijzonder. hij is enthousiast om gedoopt te worden aankomend weekend.

Vaak zien we dat mensen niet meer naar de kerk komen omdat ze voelen dat ze een fout hebben gemaakt en niet meer kunnen veranderen. Dat is precies wat de duivel wil. Dat mensen denken dat er geen weg meer terug is. We maken allemaal fouten maar de truc is om weer op te staan. Dat is precies wat Christus mogelijk gemaakt heeft. We kunnen ons weer bekeren en onze fouten rechtzetten en weer doorgaan. Velen komen niet meer naar de kerk, omdat ze zich niet waardig voelen. Goed om te begrijpen is dat de kerk is niet een plek voor volmaakte mensen anders zou het nogal leeg zijn!
Iemand heeft me eens gezegd:"Een heilige is iemand die zondigt en valt, maar die er voor kiest om weer op te staan en door te gaan."

Er is altijd een weg terug. Geef noooit op.
Ik weet dat de Kerk waar is en het zegent mijn leven zowel als diegene die wij dienen en helpen.


foeroe lobi!

e. Koenen

Geen opmerkingen: