maandag 11 januari 2010

heilig uzelf



met een oog enkel gericht op de eer van God.

Ik leer op dit moment veel over, dat je beter alleen kunt denken aan wat God van je denkt. Is dat makkelijk? Nee, het betekent zeker je zwakheden af te leggen, die met je natuurlijke mens te maken hebben.
Je kunt niet twee meesters dienen, de wereld voor je eigen aanzien én God en Hem helpen met Zijn werk.Je moet kiezen tussen die twee.

Het geeft mij echt een vrij gevoel om me alleen zorgen te maken over het dienen van de Heer en Zijn werk te doen met alles wat je hebt.

Afgelopen week hebben we hard ons best gedaan. We waren zeker ook een beetje moe, omdat we midden in de nacht elders moesten ophalen die nieuw kwamen. Interessante tori!
Ze zijn helemaal nieuw en helemaal groen hahaha. Ze kwamen van een plek waar het aan het vriezen was en toen kwamen ze hier in de hitte. Ze zweten zich stuk en worden doodgebeten door de muskieten en ook zijn ze helemaal door de zon verbrand . Een beetje grappig, maar ook een beetje minder voor hen. Na zo'n lange tijd hier te zijn denk ik nu:"Was ik ook zo!?"

Op zending verandert er zo veel, niet te geloven.
We onderwijzen echt een toffe gast. Gilliano. Hij komt al een lange tijd bij de kerk met zijn vriendin. Maar waar hij woonde en met zijn situatie kon hij nog niet echt onderwezen worden en alles. Maar een week of zo geleden zaten we bij een vriendin van hem en haar oma en zusjes om een les te delen en hij werd er ook bij uitgenodigd.

tijdens de les waren we aan het praten en hij zei, ik wil ook lid worden van de kerk maar ik weet gewoon niet hoe!? we keken elkaar aan en dachten, uhhh. well, daar zijn wij voor. om je daarbij te helpen. te cool . hij had meteen een doopdatum aangenomen en was enthousiast.

ik vertelde over hoe ik bekeerd was en hij is de zelfde leeftijd die ik toen had. namelijk 22 jaar oud.

afgelopen week hadden we een les weer samen met hem en z'n vriendin en ze vertelde ons hoe vaak ze had gebeden en gevast voor haar vriend. ze was heel duidelijk tegen hem geweest. As je niet in de Kerk zit, dan kan ik niet met je zijn, had ze hem vaak gezegd en hij zei haar altijd dat ze een beetje geduld moest hebben en dat hij de stap zou nemen wanneer de tijd klaar zou zijn. ze vertelde dat ze nu zo blij was dat hij gewillig is om nu die stap te maken en met ons te zitten en dat hij echt van de lessen houd. ze zei dat ze blij was dat ze niet opgegeven had maar volgehouden had en geloof had geoefend. dat is waarom het wonder nu plaatsvind.

ze zijn een goed koppel samen en we zijn echt gezegend om hem te onderwijzen en hem te helpen tot Christus te komen.

zending is zo cool en we leren zo ontzettend veel over hoe de Kerk werkt en en Hoe Christus wilt dat wij leiding geven. helemaal anders dan de wereld namelijk.

ik bedankt jullie allen voor jullie gebeden en jullie liefde.

lobi. e. koenen

1 opmerking:

Anoniem zei

Hee Elder Koenen, vanuit het kikkerland wens ik jou en collega's een Gezegend, Gezond en Gelukkig 2010 toe. Bedankt voor het delen van hetgeen je meemaakt en doet in het heerlijke Suriname. Mede dankzij jou verhalen kreeg ik enorme heimwee en ben ik afgelopen September naar Suriname afgereisd om mijn familie weer eens te zien, na 3 jaar. Thanks.... :-) Jammergenoeg was ik niet helemaal lekker tijdens mijn vakantie en dus heb ik de kerk niet kunnen bezoeken. Zelf ben ik geen lid, maar heb er in 1994 wel leuke vrienden aan overgehouden. Ik zou zeggen keep up the good work en veel plezier verder gedurende jou zendingsperiode. Een klein verzoekje, zou jij Tanja Asmoredjo-Wangsawirana en haar familie de beste wensen voor het Nieuwe Jaar van mij en mijn partner willen overbrengen?!
Bij voorbaat dank..
God bless you...

Groeten van Jane