maandag 2 november 2009

Upside down











Boi. Veel afscheid moeten nemen van mensen, was niet te makkelijk. ik ben veel van die mensen gaan houden. Ze zijn geweldig daar in Nickerie.

Er was wel een "kleine" verandering gekomen met overplaatsingen. Dinsdagochtend zouden we alle 3 opgehaald worden en er zou een andere elder achterblijven. We zaten op ze te wachten eigenlijk en wat laatste dingen in te pakken, toen de telefoon ging. Ik pakte op en het was de zendingspresident......oi altijd spannend, want de zendingspresident belt niet zomaar om te babbelen. "Elder Koenen, je zorgt altijd voor last-minute changes. Je zult niet meer naar Blauwgrond gaan, maar naar Kwatta en daar werken met elder Harding en jullie zullen de zone leiden." Boi , grote verandering en nu zal ik leiding geven samen met elder Harding over de zone met 18 elders totaal. Alle elders in Suriname dus. Echt interessant en wel even helemaal anders.

Deze week was echt tof. Veel verschillende dingen om te doen. We rijden rond in een Toyota bus, waar bijna alle elders van Suriname in passen. Ik heb geen rijbewijs, dus ik ben de "shotty" zoals ze dat zeggen. Ik ben altijd naast mijn collega om op het verkeer te letten hierzo. We rijden met het normale werk nog steeds op onze fietsen rond, maar om dingen te regelen gaan we meestal met de auto.

Deze week voelde ik me zeker klein. Al de nieuwe taken en verantwoordelijkheden lieten me even nadenken. Boi kan ik dat wel?! Ik kon een hele lijst van dingen maken, waarom ik geen zoneleider zou kunnen zijn. Toch maakte ik op gegeven moment de keuze dat, omdat ik geroepen was om dit te doen, het mogelijk zal zijn en ik zette me erover heen. Ik voelde zeker een gerust gevoel over me komen en nu is alles weer smooth.

Ik weet dat we dit leven hebben om te leren en dat al onze keuzes echt uitmaken voor God. Hij is onze Vader en Hij houdt zoveel van ons. Ik heb elke dag in de Schriften gelezen en elke keer heb ik dingen gelezen die me hebben opgebouwd en precies gelezen wat ik nodig had.
Hij kijkt naar ons om zoals een herder naar zijn schapen.

Nu zit ik weer in een apartement met 4 elders totaal. Elder Holtz, de grote man waar ik in Blauwgrond mee gewerkt heb en met elder Dinge, de elder die mijn eerste collega was. Zoals we dat op zending noemen: mijn vader haha. (omdat hij de eerste collega is en hem alles in de echte praktijk heeft geleerd) Hij is weer even op zending geroepen voor een korte tijd om ons te helpen. Zeker interessant om hem om ons heen te hebben.

Mijn nieuwe collega is dus elder Harding. Hij komt uit Idaho,USA. We hebben veel plezier en hij is langer op zending dan ik . Hij heeft nog 3 maanden voor zijn zending afloopt, dus ik kan zoveel van hem leren. We zullen een goede tijd hebben.
Ik hou erg veel van mijn zending.

Bedankt voor al jullie support.

foeroe lobi.

e. koenen

Geen opmerkingen: