dinsdag 20 oktober 2009

Jezelf in gezicht slaan?!


Jawel!Je hoort het goed.

Hier in Nickerie sla je jezelf toch zo'n 5 maal per dag in je eigen gezicht!

waarom!

Maskita boi!
Toemsi foeroe!

Teveel muskieten hier dus. en ze zitten vaak op je gezicht en midden in een les sla je jezelf dus gewoon in je gezicht om ze te doden. zeer bizar. tochwel.

Vanochtend hadden we bij onze achterbuurman, Den een graffiti op z'n barber shop gemaakt. Hij was er erg blij ermee. Hij is ook een onderzoeker en vriend van vele van de elders.




De spanning loopt op voor overplaatsingen. deze keer verwachten we veel veranderingen. Ik ben al zo lang hier. 6 maanden in een rij en in het begin al 6 weken dus wat zal het worden!? Misschien toch buiten Suriname?! We zullen zien.

Ik heb veel geleerd deze week over dat we ons licht moeten laten stralen. Met onze goede werken moeten we laten zien dat we God verheerlijken en we moeten ons zelf verheffen boven alles dat duister en niet goed is. Er is hier zoveel toverij en slechte dingen en ik voelde laatst onze opdracht hier; dat we ons er boven moeten stellen en Christus volgen en een licht zijn in dit mooie distrikt Nickerie. Ik probeer alles te doen wat ik kan doen en deze week hebben we bijzonder veel succes gezien. Zoveel geweldige mensen.

Eén van de mensen was Donna. een Inheemse vrouw (ingi, amerindian, indiaan). We hadden van iemand gehoord dat we een huis moesten bezoeken met veel apartementen en waar veeeeeel guyanese mensen wonen. dus we gingen er langs. We spraken met wat mensen die daar beneden zaten, maar ze waren niet te geintresseerd. Dus ik dacht. "boi dit gaat niets worden" en we draaiden ons om en Donna kwam net de deur uitlopen. Ze groette ons en we praatten met haar. Ze was heel vriendelijk en ze geloofde sterk in Christus, konden we uit haar verhaal horen. We deelden onze unieke boodschap en ze vond het heel leuk. Ineens zei ze. Geloof je in dromen? J,awel zeiden we. Ze vertelde dat ze over veel mensen gedroomd had in haar leven maar nooit over witte mensen. 3 weken geleden had ze een droom gehad over 2 witte mannen die bij haar bij de deur kwamen en die vertelden een boodschap, die overkwam als "alles zal goedkomen". echt bijzonder. Ik getuigde tot haar dat we discipelen van Christus zijn en dat we daar waren om haar te helpen dichter tot Hem te komen. Ze bedankte ons duizendmaal en we gaan deze week weer bij haar langs om meer uit te leggen. Dat was een bijzondere ervaring.


Ik heb een klein zangvogeltje voor ons huis gefotografeerd, elke ochtend zingt het voor ons.

Het werk gaat heel hard nu en we zullen goede weken hebben hier.

ik dank jullie vriendelijk.

lobi

e. koenen

Geen opmerkingen: