woensdag 28 oktober 2009

Hoekie Koekie







o boi, overplaatsingen zijn altijd interessant. Ze zetten je wereld helemaal op de kop.
Ik ga weer terug naar Blauwgrond, voor zover ik weet. We hoorden dat er nog wat wijzigingen gaan komen, geloof ik.
Terug naar Blauwgrond voelt als weer terug naar huis!
Eerlijk gezegd is het heel dubbel, omdat ik hier ook zoveel van het gebied hou. Helemaal in the middle of nowhere. Het is echt mooi hier en we hebben op dit moment zoveel mensen die veel vooruitgang maken en naar de kerk willen gaan komen en gedoopt worden, dat heb ik nooit eerder meegemaakt.
Nooit heb ik een gebied verlaten met zoveel voorbereidde mensen en nooit zoveel mensen achtergelaten die klaar zijn voor het evangelie.
Het zijn dan ook niet mijn mensen of onderzoekers maar die van de Heer, dat is duidelijk.

Deze ochtend heb ik nog een graffiti samen met Raoul en met Elder Croese gemaakt bij onze oude huisbaas. Ze heeft een winkeltje daar zo en we hebben leuke letters er achterop gezet. Altijd leuk ! Hoekie Kekie heet die plek en ze verkopen lekkere koekjes! Maar goed dat we daar weg zijn, want het kostte soms wel teveel geld haha!







Ik heb zoveel meegemaakt en zoveel om te schrijven.

Op zending is het heel dubbel om over thuis na te denken. De meeste dromen die ik heb over naar huis gaan, zijn heel blij om de mensen weer te zien, maar ook heel verdrietig om het werk en dit leven te laten. Vaak word ik wakker uit deze dromen. Dromen dat ik thuis ben en ineens besef dat zending over is. Zo snel! het is meestal maar een vreemd gevoel.
Dus dat maakt me wakker om te genieten van elke seconde.

Ik geef jullie een overview van de geweldige mensen die hier zijn en die zich voorbereiden op de doop. teveel om waar te zijn bijna!:

ik zal sommige niet met naam noemen:

deze man: die wil zijn leven veranderen helemaal. hij heeft een moeilijk verleden en de eerste keer dat we hem ontmoetten heeft hij in de avond zijn werk opgezegd omdat hij werkte als security bij een bordeel. hij was in de kerk en zei dat hij zich helemaal anders voelde na de kerk omdat hij genomen had van het avondmaal wat was ingezegend.

amanda en kids: ze heeft geen onderbenen en riep me een keer naar haar toe om met ze te praten en heeft een antwoord gekregen dat ze in de kerk van de zendelingen nog eens moet gedoopt worden, terwijl ze al 2 maal gedoopt is. ze hebben geen werk en geen inkomen en hadden de hele week gespaard voor taxi geld en waren in de kerk en hielden ervan en zullen binnenkort gedoopt worden. ze heeft een jongen van 18 en meisje van 16.

lorenzo: de meest nederige kid. 16 jaar en leest veel van het Boek van Mormon en is helemaal enthousiast over de doop. een van die mensen die je onderwijst en je voelt dat zo iemand een grote kans heeft om zelfs een elder te kunnen worden. hij is van plan om deze zaterdag gedoopt te worden.

witney: was voor het eerst in deze kerk en zei dat ze er heel veel van hield. ze zei dat het meer duidelijk en meer rustig is dan andere kerken en dat ze zich heel goed voelde. ze is 20 en heeft een klein kindje en is enthausiast over de Kerk.

ik kan zo nog eventjes doorgaan.

naast deze mensen zijn natuurlijk vele leden waar ik veel liefde voor heb ontwikkeld en ook dit mooie gebied.

Ik weet dat de kerk waar is en ik zie zoveel wonderen gebeuren met de mensen die we vinden. we vinden zoveel voorbereide mensen. ik zou nog een lijst van 10 mensen kunnen geven die helemaal geweldig zijn die we deze week gevonden hebben maar dat zal ik niet doen.

ik hou van jullie, en mis iedereen , toch wil ik niet graag snel terug. ik denk niet na over de tijd en wil niets weten over thuis gaan. is een kenmerk van veel elders haha! het werk is mooi en dankbaar.

bedankt . lobi

e. koenen

Geen opmerkingen: