maandag 20 juli 2009

HE! wanfoot?! HE wanfoot! he wanfoot!???
















ik lachte mezelf helemaal kapot. te grappig. echt hoor.we waren bij bedesi familie die echt een leuke familie zijn. de kindjes komen alweken naar de kerk en de kleinste shanil ,3 jaar oud, is echt cool. hij is heelbijdehand en hij liep naar mijn collega toe en riep HE wanfoot! voor 10 keer en mijncollega snapte niet wat hij bedoelde en hij ging steeds harder naar hem schreeuwen .ik lachte me helemaal slap dat ik bijna op de grond viel. Guyanees engels isgebroken en aan elkaar vast en hij vroeg of mijn collega eten wou hebben. grappigtori dus!iets heel leuks is ook wat met onze huisbaas is. ze is sociaalwerker. dat doet zevoor haar werk. in het verleden heeft ze met clienten van haar gezien dat hun levenhelemaal veranderde doordat ze lid van de kerk waren geworden of met ons haddengezeten. dus wat ze nu doet is mensen die ze mee spreekt verteld ze ook over de 2witte mannen die ze kent die mensen onderwijzen meer geluk te hebben in hun levendoor Christus te volgen en sommige mensen willen graag dat we ze onderwijzen. zo nuhebben we steeds adressen van haar of mensen komen helemaal van ver naar de kerktoen om met ons te zitten. ze wil zelfs iets bedenken dat we in de toekomst vakermet clienten van haar zitten en dat het een soort standaard samenwerking word. zeergoede zaak! hier in nickerie merken we niets van alle gekke praatjes van de stadgelukkig en ook door onze huisbasin die heel bekent in nickerie is helpt dat ook weldat het niet zo snel rond zal gaan.vandaag heb ik weer eens graffiti gemaakt! erg cool. met Raoul. hij is de bekensteman hier in nickerie die veel airbrush maakt. autos winkels broms alles doet hijhier. dat is zijn werk hier. ik ken hem van vorig jaar toen hij mijn helm hadgemaakt. hij wil graag met spuitbus leren dus hebben we vandaag samen wat gemaakt opeen winkel van een mati van hem. officieel heb ik de eerste graffiti gezet innickerie. want met spuitbus maakt niemand hier iets. cool toch!was echt leuk en isbest mooi geworden ook nog. wat grappig was is dat mijn hand niet echt goed werktemeer. na 15 maand werkt mijn vinger niet zo sterk meer en werd snel moe maar dat zalvanzelf weer komen, inspiratie was er meer dan ooit.gisteren was het cool toen Corbin in de kerk kwam lopen. hij is gedoopt in guyana 6maand geleden. hij is 16 jaar en is hier gekomen om te werken in een restaurant.spreekt geen nederlands en had zondag het gevoel om de kerk weer te bezoeken. hij isuren wezen zoeken omdat niemand hem kon wijzen waar de kerk was tot hij het opgaf.hij vroeg iedereen waar de whitemans church was en niemand had hem goed gewezen.toen hij verdwaald was besloot hij terug naar huis te gaan. hij besefte niet dat hijwegliep van zijn huis toen hij langs de kerk liep en binnenkeek en ons zag. toen hijbinnenliep zag je dat hij blij was. aan het einde liepen we naar hem toe en evendachten we dat hij een geweldige onderzoeker zou worden. grappig. hij zei nee ik benal lid, voordat de zendelingen me nog een keer gaan dopen. haha. was grappig. echtleuk ook. hij was toch geleid zodat hij de kerk kon bezoeken en hij zei dat hij echthongerde naar de kerk voor een tijdje al. mooie ervaringen.verder geniet ik van het werk. niet altijd is er zoveel resultaat van de inzet. watwel lastig is. is een beproeving van het geloof. mensen hebben een keuze vrijheid.ookal doe je al je best dan nog steeds kiezen mensen zelf wat ze doen in hun leven.ik weet dat God leeft en weet dat gebed werkt.bedankt voor alles.lobie. koenen

Geen opmerkingen: