dinsdag 14 april 2009

Yu libi o tron bigi leki yu bribi!



your life will become as big as your faith/ je leven zal zo groot worden als je geloof!

(uitspraak van een apostel tijdens conferentie weekend)

Ik heb veel geleerd over doelen stellen de laatste tijd......als je niet naar de bovenste trede van de trap kijkt, is het moeilijk om er te komen! En de trap oplopen en naar beneden kijken zal je problemen geven! Wanneer we doelen stellen is de kans groot dat we daar zeker zullen komen. Als we mikken op de maan en we missen, dan landen we in ieder geval nog tussen de sterren!

 Okay, genoeg citaten van anderen. 

We hadden echt geweldige week. We hadden vorige week een lastige week en het leek alsof we en beetje sliepen. We hebben onze resultaten op alle vlakken deze week weer verdubbeld, dus we zijn echt blij over die zegeningen. Als je gehoorzaam bent, voel je veel meer geluk en succes. Nou ,nog één citaat dan maar: " Als gehoorzaamheid stopt je irritatie te zijn en verandert in je missie (doel), op datzelfde moment zal de Heer veel macht over je uitstorten."

 Die chinese letters die geschreven waren, betekenen trouwens Elder Koenen, onze Chineze vriend Daning Chen had het geschreven. De karakters apart betekenen Love,profound,morality,scientist en innocent. Maar wanneer je het achter elkaar uitspreekt staat er elder koenen. Cool!

Even wat grappige dingen...... mijn fiets heb ik nooit gewassen in een jaar en dat is wel te zien! Hier is het niet zo slim om je fiets te laten repareren, want alle onderdelen zijn chinees en niet te sterk! Dus ik repareer alles bijna met Ty-rips! Laatst zelfs een moer van m'n voorwiel afgevallen, dus had ik het even bij elkaar gehouden met een ty-rip. Na een dag toch maar weer een moer opgedaan.



We zien echt veel zegeningen wanneer we ons best doen om veel mensen door de dag aan te spreken. We hebben een paar echt goede mensen weer gevonden. Het leuke is, dat we veel mensen vinden in de leeftijd van 16 en 25. Dat is echt een leuke leeftijd om mee te werken. 

Gisteren hadden we zoneconferentie en het toffe was dat Navin en Babel erbij waren, omdat ze denken aan een zending. Ik heb gezien hoe ze gedoopt werden en Babel was één van de jongens die ik op een dag gewoon op straat was tegengekomen met rastavlechtjes en nu ziet hij er zo netjes uit, dat is echt een geweldige ervaring. Laatst bracht hij ons thuis na een activiteit samen met 2 andere personen die net lid zijn geworden en echt actief zijn. Zo leuk, ik voelde echt veel vreugde om in een auto te zitten met 3 jongeren die lid zijn geworden, terwijl ik met ze gewerkt heb. veel voldoening!

Wanneer wij ons deel doen en alles geven wat we hebben, dan zal de Heer op Zijn tijd ons alles geven waar we op droomden en nog meer zelfs!

 

bedankt voor al jullie support en liefde

 

lobi

 

e. koenen

1 opmerking:

Jorieke zei

Hoi Willem-Paul
Ik heb via Tim gehoord dat jij hier voor twee jaar verblijft. Ik loop op dit moment mijn laatste co-schap in 's Lands Hospitaal. Ik ben nu bijna drie weken in Paramaribo. En ik verblijf nog voor 2 maanden. Misschien kunnen we elkaar eens ontmoeten.
Groeten, Jorieke