maandag 26 januari 2009

Eifen!




Eventjes!

Ik heb maar kort.Helaas gaat de tijd snel! Als je plezier hebt!
Hier een paar grappige woorden die in Suriname gebruikt worden, die in NL een beetje anders gaan!

wind:
Ik ga de wind uit je band laten lopen! (lucht uit je fietsband laten lopen!) dusdat ;)
slaan:
De brommer was door een auto geslagen! (autos en fietsen en brommers slaan in suriname! ;)
kweken (één van m´n favorieten)
Hoeveel kinderen heeft u? Ik heb 5, 3 van mezelf en 2 kweekjes? kweekjes? ja ik kweek er 2. (kweken is opvoeden.) Hier in Suriname kweken ze van alles! Honden, eenden en zelfs kinderen!
Verder hebben we echt leuke dingen meegemaakt. We hebben veel plezier gehad met de lieve familie van Phillip en Gloria die binnenkort zullen trouwen om gedoopt te kunnen worden. Ze zijn echt blij en soms maken we een beetje pret met de kids. De mensen zijn altijd vrolijk en blij met alles, zo leerzaam!





Ook had ik een man in de stad aangesproken, toen we met alle elders aan het zingen waren. Hij zei dat hij aan het bidden was, terwijl ik hem aansprak. Hij had me niet gezien. Zijn vrouw en kind zitten in Guyana en hij is net een week hier. Hij spreekt niets van de taal hier en was ten einde raad. Hij was de Heer aan het bidden wat hij nu moest doen, toen sprak ik hem aan...we hebben een afspraak met hem gemaakt. Hij was op ons aan het wachten en we hebben al een aantal geweldige afspraken met hem gehad. Jomo heet hij en hij is een maand geleden getrouwd en heeft een kleine baby. Hij voelde zich echt opgelucht gisteren vertelde hij en hij was blij dat we zo´n goede boodschap van het herstelde Evangelie met hem deelden. Hij kent de kerk wel, aangezien zijn zus lid is van deze kerk in Guyana! Zo worden er mensen op ons pad gestuurd!

Gsteren hadden we een sateliet uitzending, een speciale uitzending met leiders van de kerk, die wordt uitgezonden via een speciale satellietzender. Maar de schotel deed het niet. We waren met 300 mensen aan het wachten tot het zou werken. We gingen veel in gebed met elkaar en nadat ze lang met de schotel bezig waren geweest, deed hij het uiteindelijk toch. De blijdschap van iedereen was groot!

Dankbaar ben ik voor alle zegeningen die ik elke dag ontvang!

lobi.
elderkoenen

Geen opmerkingen: