maandag 6 oktober 2008

Gado lobi alasma ina grontapu




God houdt van iedereen op aarde.

Het is alweer een half jaar geleden dat ik op zending ging. Een beetje vreemd. De dingen gaan snel als je druk bent en plezier hebt! We maken geweldige dingen mee en zien mensen echt blij en gelukkig worden door het Evangelie.

Afgelopen week hadden we ook weer zo'n grappige, wonderbaarlijk en zeldzame gebeurtenis. Mijn collega en ik hadden even wat drinken gehaald bij een van de 100-en Chinese winkels, omdat het hard ging regenen. We liepen even de winkel uit en terwijl ik daar gewoon even buiten stond, kwam er een kleine Hindoestaanse vrouw naar me toe. Ze sprak ons aan, ze vroeg mij: Jullie zijn van de kerk toch? en geven jullie bijbelles? Ik zei: uhh, jazeker mevrouw. De dame zei: O mijn kindjes zijn steeds ziek en willen jullie ons lesgeven? Waarop ik een beetje verbaasd reageerde: Maar natuurlijk, mevrouw. Ik begreep haar uitleg van waar ze woonde niet echt, dus ze liet het ons zien. Ze vroeg ons meteen een lesje met hen te delen, want haar kindjes waren ook thuis. Wij waren onderweg naar andere afspraak, dus hebben we meteen een volgende afspraak gemaakt.
We hebben de belofte gekregen, dat als we alles doen wat we kunnen doen en hard werken, dat mensen ons zullen herkennen als dienaren van de Heer. Dat is wat er toen ook gebeurde en het is iets geweldigs als mensen naar je toestappen omdat ze graag meer willen leren.



Afgelopen weekend hebben we naar de uitzendingen van de Algemene Conferentie ( dit is een conferentie in Salt Lake City, die wereldwijd wordt uitgezonden. In een heleboel kerkgebouwen komen leden samen om tegelijkertijd naar dezelfde toespraken te luisteren) kunnen kijken en het was echt geweldig. We hadden de mogelijkheid om naar de Profeet en de Apostelen te luisteren. Dit gebeurt eenmaal per 6 maanden en het was eerste maal voor mij als een Elder om ernaar te kijken. Het was echt een van de geweldigste ervaringen ooit. Wanneer je zendeling bent is alles zoveel geestelijker en alles wat er werd uitgezonden was zo duidelijk en scherp en leerzaam. Ik heb echt genoten en het was nog veel geweldiger dat er ook een aantal mensen waren die wij onderwijzen op het moment. Het was een goed weekend. De uitzendingen zijn te zien en te lezen op http://www.kerkvanjezuschristus.nl/

Bedankt iedereen voor de support.

Blesi

E. Koenen

1 opmerking:

Anoniem zei

Jop jop jop Wuppu zet hem op!...