dinsdag 6 april 2010

Eind nadert....






Eind nader..... maar ook weer niet. Want ik zal nog steeds een volgeling van Christus zijn en mijn plichten zullen hetzelfde zijn. Alleen zal ik veel meer andere dingen in mijn leven te doen hebben. Ik zie het dus niet als een gat waar ik in val of een einde van iets.

Wanneer ik terugkijk op mijn zending zie ik zeker één paar van de beste jaren van mijn leven. Zonder twijfel DE beste jaren. Zoveel mee te maken, zoveel te leren, zoveel vreugde wanneer andermans leven werkelijk begint te veranderen door het Evangelie van Christus.

Ik heb geen enkele twijfel dat dit werk waar is. Ik weet dat het waar is. Ik heb gezien nadat ik geloof heb getoond. Ik heb de sprong genomen in het donker en heb gevoelt dat er grond onder mijn voeten kwam. Het getuigenis die wij pas ontvangen na de test van ons geloof.

Ik heb het getuigenis ontvangen dat Christus leeft en dat we alleen door Hem te volgen werkelijk geluk kunnen hebben. Door Hem kunnen wij verlost worden van onze zonden en kan hij onze tekortkomingen aanvullen en ons bijstaan met onze beproevingen.

We leven in een wereld die meer vuiligheid en kwaad heeft dan ooit tevoren, hebben we gehoord van de profeten afgelopen week. Maar de Heer weet dat en laat ons niet alleen. Mijn gebed is dat we zullen blijven volharden met een blij hart en verdragen met gewilligheid en vreugde. Gewillig. Niet met tegenzin of klagen.

Dat is de uitdaging die ik ook voor me zie liggen. Straks zal in weer helemaal in de wereld zijn, met zoveel afleiding en mijn doel is om toe te passen wat ik heb onderwezen en wat ik heb geleerd. Ik ben bewust dat het een uitdaging is en ik zal dus niet hoogmoedig erover zijn. Ik bid om hulp en zal alles doen wat ik weet en kan om het werk van de Heer voort te zetten.

We hebben aankomende week een mooie doopdienst van zuster Sarmi, (Esdee) en ze is heel blij. Haar zoon bedankte ons voor alles wat we voor haar hadden gedaan. Ze was enorm veranderd zei hij. Ze heeft ongeveer 300 blz gelezen van het Boek van Mormon in een week. enorm!

Ook zal ik nog wat graffiti dingen doen en mensen onderwijzen over het geweldige nieuws over Christus onze Verlosser.

Het werk is waar en dat zal nooit veranderen

foeroe lobi. e. koenen

Geen opmerkingen: