maandag 9 februari 2009

yu mus e bribi nanga wroko!


je moet geloven en werken!
We hebben weer veel wonderbaarlijke dingen meegemaakt. Op zondag ochtend wakker worden door de regen, bijvoorbeeld. Het had de hele nacht geregend, en hard ! Als dat in Suriname gebeurt, dan weet je hoe laat het is. We zijn extra vroeg naar buiten gegaan om mensen te helpen om de kerk te kunnen bezoeken. De kerk begint om 10 uur in de ochtend en we waren om 8 uur al buiten om mensen te bezoeken. BOI!!!!! Zoveel water.... de meeste kreken en vijvers waren overstroomd. Zo erg dat je het verschil met de kreek en de weg niet meer zag. We fietsten door het water en vaak gingen onze voeten zelfs onder water tijdens het fietsen. We gingen mensen bezoeken overal. Sommigen kwamen niet helaas omdat het echt te waterig was. Eén jongen, Donovon Babel (jup familie van) is echt cool. We bezochten hem en hij is helemaal cool met alles wat we hem vertellen. We hadden gewoon een keer op straat met hem gesproken en hij vroeg ons na het lezen van een klein pamfletje meteen waar hij het Boek van Mormon kon kopen en alles, echt een wonder. Zijn hele straat was onder water, niet een klein beetje maar het was gewoon paar honderd meter lange sloot geworden, zijn hele weg. We zijn naar hem gefietst en hebben een taxi voor hem gebeld en hij vond uiteindelijk de Kerk helemaal tof.
Nadat we nog overal waren geweest en een andere toffe onderzoeker hadden bezocht om samen met ons naar de kerk te lopen, kwamen we helemaal doorweekt aan in de kerk. Kletsnatte schoenen en alles. Het was nog helemaal niet druk in de kerk, aangezien het meer op een kasteel met een grote slotgracht eromheen leek. Ik was veel aan het bidden in mijn hart, dat alles goed zou gaan en dat de mensen een mogelijkheid zouden vinden om de kerk wel te bezoeken.

Nu komt die tori, zuster Vismale is gedoopt en alles was super. Iedereen was blij en de Geest was zo sterk daar. Op zondag zou ze bevestigd worden als lid en het ding is dat haar man altijd cds verkoopt op de markt elke zondag. Hij was zondag ook al klaar om te gaan en z'n zoontje ook, samen met hem. Zuster Vismale wou zo graag met het hele gezin gaan naar de kerk, maar ja, haar man heeft zijn eigen bedrijfje met cdtjes en ook al steunt hij haar wel, hij heeft z'n eigen ding. Ze heeft waarschijnlijk heel hard gebeden. Haar gebeden waren wat harder dan die van ons waarschijnlijk. Want hoewel wij baden dat het regenen zou stoppen, is het toch blijven regenen. Daardoor is uiteindelijk haar man niet naar de markt gegaan, maar toch met haar naar de Kerk. Echt een wondertje. Nu kon haar hele gezin er bij zijn en konden ze haar steunen en de Geest voelen toen ze werd bevestigd.

Uiteindelijk waren er toch nog veel mensen gekomen in de kerk en we waren zo dankbaar.
Deze week zijn er zo veel gekke dingen gebeurd. Vooral rondom de doopdienst van zuster Vismale. Er gebeurde van alles om thet tegen te houden, er gingen fietsen stuk. Auto's werkten niet meer en nog veel meer beproevingen. Toch hadden we geloof en bleven we doorgaan en niet opgeven. Daardoor gaf de Heer ons de inspiratie hoe dingen te overwinnen en te regelen. Alles is goed gegaan en onze vreugde is nog steeds heel groot. Zeker nu ook haar kleine dame, Soraja van 9 jaar gedoopt wil worden, omdat ze zich zo blij voelde tijdens de doopdienst.
ik dank jullie voor alles,
vele lobi!
e. koenen

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi willem-paul,

Ik vind het zo leuk om deze site te openen en je lessen en avonturen te leze. Geeft me een gevoel dat je ons hier toch niet totaal verlaten hebt voor die 2 jaar. Mis je ons wel een beetje? dat schrijf je bijna nooit, zelf nauwelijks een suggesterend opmerking o.i.d.!

Ik heb wel een leuk nieuwtje voor je! Afgelopen zaterdag is de familie van Yakup gekomen om mijn hand te vragen. Guess what? This miss is taken from now on!! Feeling really lucky =)
Opa en oma waren er ook bij, dat gaf mij veel rust, omdat ik graag mijn grootouders wil laten zien van 'kijk, Kaatje komt goed terecht'. Over een maandje hebben wij een verlovingsfeestje. maybe eind dit jaar bruiloft, anders voorjaar 2010. Ik wil je graag een foto sturen na he verlovingsceremonie. Voordat je mij vergeet snap je? Kannie he?

Miss you sometimes =)
Take care and pray for us!

Kaatje

Anoniem zei

HeeeY Wuppu, Jeetje dat is alweer een tijdje geleden... :( sorry.. Hoe is het met je? Zo te lezen ga je als een speer!Ik heb je zoveel te vertellen. Maar weet dat het hier super goed met mij gaat... Ik denk aan je en bid veel voor je.
Brassa

Serena