maandag 24 augustus 2009

mi'e leri so foeroe sani




Ik ben zoveel aan het leren. Ik heb zoveel geleerd de laatste dagen dat ik bijna niet weet wat met jullie te delen. Wat ik wel weet is dat ons geloof in Christus volgen en gehoorzaam zijn maakt ons sterker en niet luisteren en geen geloof hebben maakt ons zwakker.Beproevingen zijn nodig om ons geloof te sterken en om getest te worden hoever we gaan en dat zal ons weer sterker maken.

Een mooi verhaal van president Gamiette gisteren ging over kool en diamant. Ze bestaan beiden uit de zelfde stof. Alleen de één is veel waard en de ander alleen goed om te branden. Zo is het ook met ons als mensen. We worden allemaal geboren als kool, als natuurlijke mensen en door het leven heen we kunnen kiezen een diamant te worden. Van kool is namelijk diamant te maken wanneer de juiste temperatuur, hitte en de juiste druk word gebruikt. Door zelf te kiezen om Christus te volgen en de beproevingen met geloof te doorstaan en te zorgen dat de Heilige Geest in ons leven is hebben we die nodige druk en hitte en kunnen we een juweel of diamant worden zoals God graag van ons allen wil dat we het worden.




We hadden een wondertje. De jongen die werd gedoopt heeft echt een moeilijk leven gehad. Hij is 19 en was al 5 jaren uit huis en zorgde voor zichzelf. Wat dus voor de nodige uitdagingen en problemen heeft gezorgd. Toen hij door zijn beste mati Reynold werd gedoopt was het duidelijk te zien hoe blij hij was. Hij kwam uit het water en liep op me af en zei dat hij zich heel licht voelde. Dat alles was weggewassen, zo bijzonder voor hem. Dat was iets waar ik echt een gelukkig gevoel over had.

Ik heb zoveel andere belangrijke dingen meegemaakt de laatste paar dagen waardoor ik gesterkt ben. Ik heb een sterke kennis en getuigenis dat ik weet dat het leven niet bedoelt is alleen om hard te werken en straks te sterven. We zijn hier wel om vreugde en geluk te hebben en dat is mogelijk gemaakt doordat Christus voor ons gestorven is. Hij kan alles reinigen en genezen en kan de weg voor ons vrij maken. Dat is wat ik mee maak in mijn leven nu.

We bidden ervoor en hopen dat alles goed gaat en dan zullen aankomende zaterdag 4 kinderen van Bedesi worden gedoopt en het rechte pad gaan bewandelen. We zijn heel blij erover en zien nog vele andere mensen die zich nu aan het voorbereiden zijn het juiste pad te gaan wandelen. Zending is de beste tijd die er is.

ik bedankt jullie allemaal voor jullie support en brieven.

foeroe lobi.

e. koenen

Geen opmerkingen: